[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Hvordan oljefilter, billig eller dyr?
Side 1 av 1

Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 24 Aug 2010, 14:13
Master
Er det samme hvordan filter jeg bruker, om det er for 20kr eller 139kr? tenker på kvalitetmessig. Har mulighet til å kjøpe billig filter i utlandet for ca 20 kr per filter (Uorginal). Tenkte å kjøpe 15 stk filter så jeg slipper å dra på butikken hele tida.

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 24 Aug 2010, 22:09
Master
Ingen som veit?

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 25 Aug 2010, 00:09
Wikingen
Oljefilter: Du får i veldig stor grad det du betaler for. Nå nevner du ingenting om hva slags sykkel du skal bruke dette på, men det finner sykler som lider stygt med uoriginalt oljefilter.

Oljemengde: Hva slags sykkel/motor snakker vi om?

Mvh

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 25 Aug 2010, 20:50
Master
Det gjelder ltz 400 eller egenltig så er det en dvx 400 2007

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 26 Aug 2010, 01:38
Wikingen
LTZ er krevende på filtersiden. Kjøp originalt eller noe med samme egenskaper.

LTZ skal ha 2 liter olje ved vanlig bytte, 2.1 liter ved filterbytte i tillegg og 2.3 liter med overhaling.

Mvh

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 06 Jan 2011, 14:08
LTR450
I min LTR-450 tid (skal ha en igjen for å si det sånn...) så kjøpte eg 10 K&N filtre på Ebay. ORGINALE K&N, ikke kopi.

Desse fungerte meget bra etter min mening. ;) Kostet 40.- stk tror eg, kan hende eg tar feil på prisen.

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 06 Jan 2011, 14:12
smaug
Med filter er det alltid sånn at man vet ikke hva som fungerer bra eller dårlig så lenge en analyse ikke er gjort. At man synes et filter fungerer bra skjønner jeg ikke helt hva betyr. Menes det da at motoren ikke har skjært seg mens man brukte det filteret? Hvor ofte bytter man egentlig filter/olje og hva er den relle besparelsen?

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 29 Apr 2011, 22:37
LTR450
Min mening når et filter fungerer bra, er når du tar ut oljefilteret og det sitter drit i det (eller ikke noe i det heletatt om motor er ren og frisk, men noe blir det selvsagt), og at ikke noe har løsnet og filteret er intakt filteret etc
Samtidig når du tapper av olja og ser at den er ren og gyllenbrun ;) da vil eg si et oljefilter er bra, uten og måtte gjøre videre analyser på lab osv...
Satser på at dette er godt nok svar på mitt forrige innlegg. :)

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 29 Apr 2011, 22:51
Vangsjelding
ja, om du finner blad og kvister i filteret har det gjort jobben sin ;) nei kjøp orginalt! kvalitetsforskjel ser du kanskje ikke, men etter 10 filterskift med orginalt og 10 skifte med uorginalt kan slitasjen på motoren være ganske forskjellig, kjør på orginalt, det er ikke mye penger du sparer iforhold til en eventuel skjæring eller verre, Det er bedre å være føre var

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 30 Apr 2011, 08:30
smaug
På en annen side tror jeg glatt man kan hoppe over et oljeskift eller to på de maskinene med mindre man ikke kjører MX da. Til vårt normale veibruk så lenge man bruker syntetisk motorolje, er det egentlig galskap å skifte så ofte som boka tilsier.

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 30 Apr 2011, 15:34
Vangsjelding
det har du helt rett i, så hyppige oljeskift er ikke nødvendindig med mye asfaltkjøring og lignende, men skulle jeg kjøre lenger på oljeskift ville jeg hvertfal kjørt på skikkelig filter, fra forhandler, som en vet gjør jobben sin.

Re: Hvordan oljefilter, billig eller dyr?

InnleggSkrevet: 30 Apr 2011, 19:32
LTR450
På min gamle LTR450 brukte eg K&N-139 oljefiltrer som eg kjøpte på ebay, funket fint de..

http://i113.photobucket.com/albums/n239 ... 1304188314