Handlet meg en TGB for noen måender siden. Startet ikke når eg fikk den så eg strammet til batteriet igjen og den fyrte opp med en gang.
Variatoreimen røk plutselig etter en mående når eg var midt på en liten tur rundtom bergen, fikk den hjem med falcken. Bestilte ny reim, monterte den skjøl, skulle test starte den og klikk...
Klikk klikk klikk var det eneste den sa till eg skrudde ut starteren, demonterte den og tok inni nye børster. Testet starteren på benken med direkte kobling til batteri, spinnte godt rett vei. Monterte starter tilbake og batteri etter en dag's lading og.....klikk. Klikk. Helvete.
Prøvde å hoppe over releet med direkte kobling fra batteriet, men ser ut som det kommer store (feilpoling?) gnister når eg prøver på det. Samme med fra bil til batteri.
Ledningene fra atv batteriet blir veldig varme hvis eg prøver å starte atv'en fra bilen sin strøm, og billysene dimmer seg ned.
Gått igjennom alle ledningene nå, finner ingenting som grunner ut starteren.
Målte batteriet, viste 12.5v når allt var av og 9v når el start knappen er inne.
Målte releet, uendelig resistanse når allt var av, og 5v når start knappen er inne.
Målte starten, 1v når start knappen er inne.
Nytt relee bestillt, venter.