Fant ut her om dagen at jeg skulle måle spenningsfall fram til frontlysene for å se hvor ille det var. Regnet med en del siden jeg kan se av tegningen at strømmen må igjennom 2 rele'er og to brytere før den endelig kommer fram til H4 pæra. Er alltid en del spenningsfall, selv på nyere biler siden det hovedsakelig blir tatt hensyn til brannfare ved kalkulering til kabelstørrelse. 1 volt spenningsfall tilsvarer ca 30% lysreduksjon og jeg målte spenningsfallet til å være 1,7 volt...Krise, her må noe gjøres!
Har nå vært på feiltema og kjøpt lysforsterkningsettet de selger. Har montert det på mange biler og det er vel noe av det mest fornuftige de selger når man har moddet den litt.
Til ATV bruk må det moddes mye mer, bla lengder på kablene må tilpasses. Kort fortalt går settet til Biltema ut på at den bruker bare spenningen som skal gå til pærene som styrestrøm, også kommer strømmen i stedenfor direkte fra batteriet via to rele. Slipper all den lange veien via tenningslåsen, opp til styret via lysbryteren og alt det der. Enkelt men genialt!