[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Hvilken 4WD ATV er best egnet til å kjøre på vei?

Hvilken 4WD ATV er best egnet til å kjøre på vei?

Klubben for førere på hele østlandet

Re: Hvilken 4WD ATV er best egnet til å kjøre på vei?

Innlegg smaug » 17 Mar 2011, 18:08

Alt går an, men det er ikke å anbefale. Å ettermonterte orginal EPS tror jeg blir alt for dyrt. Da kan du like godt kjøpe en nyere maskin og servostyringen som ATR leverer har jeg ikke kjempegod erfaring med det lille jeg har prøvd det.

Jeg tok å smurte den øverste foringen til styrestammen i går og da ble den plutselig kjempelett på styret. Må man finmanøvrere veldig mye, kan det være litt kjipt å kjøre uten servo, men til veibruk er det sjelden at jeg styrer veldig mye og servo har aldri vært en problemstilling for meg. Styredemper derimot kommer jeg nok til å handle inn.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hvilken 4WD ATV er best egnet til å kjøre på vei?

Innlegg olpi » 29 Mar 2011, 15:00

Er det noen forskjeller på 07, 08 og 09 modeller av CanAM 650 XTMAX?
Mht CanAm 800 Limited 07 modell, er det samme ATV bortsett fra motor (800ccm) og andre farger?

Er i kontakt med en som har en 650, og har nevner at fjærene bør strammes opp og man bør ha litt høyere lufttrykk ved veikjøring. Er understell etc noe forandret fra 07 til 09 modeller?

Er en 650 ccm lettere å håndtere enn en 800 ccm? Hvis man har valget mellom 07 800 og 08 650 til samme pris, hvilken bør man velge og hvorfor?
olpi
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 10 Mar 2011, 20:46
Bosted: Fredrikstad

Re: Hvilken 4WD ATV er best egnet til å kjøre på vei?

Innlegg smaug » 29 Mar 2011, 17:03

Nei det er ikke noe nevenverdig forskjeller på motor og design annet enn at 09 modellene fikk en forbedret kamkjedestrammer og litt annen innsug.
Forskjellen mellom en 800 og en 650 er liten både på godt og vondt. 800 drar litt bedre i motbakker med to på enn en 650, ellers er forskjellene små.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hvilken 4WD ATV er best egnet til å kjøre på vei?

Innlegg Hitman » 30 Mar 2011, 11:26

Mht forskjell på 650 og 800 kan man også nevne at 800 har litt lavere turtall og dermed kanskje bittelitt mindre bensinforbruk?
Er nok ikke mye å spare, men er litt mer "sprut" i 800. Ellers hadde jeg også sett forskjellen på hvor langt de har gått.
Håndteringen er nok ganske identisk på de to syklene. Hvilken sykkel som evnt har mest ekstrautstyr som skjermbreddere og vindskjerm har også litt å si da mange ettermonterer og bruker litt kroner der og.... [smiil]
Now I Can - Can Am 650 Max Xt 2009

Bilde
Brukerens avatar
Hitman
Astral-Koala
 
Innlegg: 589
Registrert: 02 Aug 2008, 02:29
Bosted: Follo

Re: Hvilken 4WD ATV er best egnet til å kjøre på vei?

Innlegg olpi » 30 Mar 2011, 11:34

Er også litt usikker mht det med å kjøpe en firmaregistrert ATV som er fratrukket MVA når den ble kjøpt ny.
Fikk beskjed av Trafikkstasjonen at det var en forhold mellom kjøper og selger om MVA skulle betales. [hæ]
Skal man bare få spesifisert på kjøpskontrakt at det er inkl MVA da?
olpi
50ccm
 
Innlegg: 12
Registrert: 10 Mar 2011, 20:46
Bosted: Fredrikstad

Re: Hvilken 4WD ATV er best egnet til å kjøre på vei?

Innlegg kokk » 31 Jan 2014, 10:40

Blåser liv i denne tråden igjenn
hvilken atv råderer dere en grønnskolling og kjøpe
her er kravene
den skal brukes primert på vei da asfalt noe traktor vei men ikke mye
vil bli kjørt til jobb hver dag det er ca 6 mil til jobb
en av hovedårsakene til at jeg velger atv er mulgihet for henger men ikke nødvendig
kan brukes året rundt uten større problemer mtp snø og dritføre iforhold til sykkel
slipper fergeutgiftenen
jeg sykkler i dag så kulde osv er ikke problem nå er det tid mtp at jeg må rekke barnehage og slikt etter jobb
som sagt jeg har små barn så pengene sitter ikke løst ergo jo billigerer jo bedre for min del
kokk
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 31 Jan 2014, 10:30
Stolt fører av:

Re: Hvilken 4WD ATV er best egnet til å kjøre på vei?

Innlegg smaug » 31 Jan 2014, 12:23

Kjøp en eldre Outlander 800 ltd. 09 eller 10 modell feks. De enda eldre er også fine og gode å kjøre både på vei og i terrenget men vær forberedt på en god service først.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Forrige

Gå til Østlandet ATV klubb

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester