[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Valg av ATV?

Valg av ATV?

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Valg av ATV?

Innlegg amonster » 13 Apr 2015, 15:14

Hei
Har helt ærlig ikke peiling på hva jeg tenker på, men...
Jeg er student (økonomien er deretter) og trenger et fremkomstmiddel. Enkelt og greit? veeeel... :P
Har sett på bil, men lurer på om en ATV vil være mer lønnsomt?
Men jeg har noen krav, og lurer dermed på hvilke alternativer jeg har. regner med å kjøpe brukt.
skal hovedsaklig bli brukt til kjøring på vei, korte turer.
krav:
2 seter
hengerfeste
ikke over 25 000 brukt, så legger litt begrensninger...

Vil ATV kunne fungere som alternativ til bil i studietiden? evt merker og modeller som kan være aktuelle? eller anbefaler dere rett og slett å kjøpe en billig bil? hva vil være mest lønnsomt (bompenger, årsavgift, bensin, forsikring, osv)? jeg er helt grønn...

setter pris på erfaringer og meninger :D
amonster
50ccm
 
Innlegg: 1
Registrert: 13 Apr 2015, 15:04
Stolt fører av:

Re: Valg av ATV?

Innlegg Hare4 » 13 Apr 2015, 16:41

Til ditt bruk og prisklasse så hadde jeg kjøpt bil. For 30-40.000 får du en 2-seter ATV på traktor eller bilskilter som er i god stand og av kjent merke:)
Hare4
150ccm
 
Innlegg: 43
Registrert: 13 Sep 2014, 21:50
Bosted: Aust-Agder
Stolt fører av:

Re: Valg av ATV?

Innlegg 2mhaaland » 16 Apr 2015, 09:21

Du må merke deg at på ein mc reg atv er tillat tilhengervekt sterkt redusert så det kan ikkje være noko større enn ein tilhenger beregnet for motorsykler. 135 kg på min, men betydelig meir som T3
Brukerens avatar
2mhaaland
450R
 
Innlegg: 212
Registrert: 18 Okt 2013, 19:49
Stolt fører av:

Re: Valg av ATV?

Innlegg smaug » 16 Apr 2015, 09:32

Den faste regelen for henger og MC er halve vekten av kjøretøyet derfor har mc registrert atv lav hengervekt i forhold til T3. På T3 er det mer eller mindre det produsenten har fått typegodkjent i forhold til slik den er levert i resten av verden.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester