[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Hva kjøper jeg?

Hva kjøper jeg?

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

Hva kjøper jeg?

Innlegg T Halvorsen » 06 Okt 2009, 06:06

Hei folkens. Jeg er på jakt etter en atv som skal brukes mest som en arbeidsmakin i skauen. Har sett på en Polaris 800 Quad.
Den skal registreres som sykkel så jeg kan bruke den litt på veien også. Er den sykkelen jeg har sett på brukbar til det, eller burde jeg gå for noe annet? Håper på mange seriøse inspill og svar.
T Halvorsen
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 04 Okt 2009, 19:59

Re: Hva kjøper jeg?

Innlegg smaug » 06 Okt 2009, 06:27

Den duger nok absolutt til det men jeg sverger til lange versjoner av ATV'er. En Touring eller X2(som jeg mener har den beste løsningen) er både tryggere/bedre i bratte bakker og har fordelen av å ha god plass til to. Hvilket merke du kjøper er mer avhengig av hvordan din forhandler er i nærområdet enn merket i seg selv.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: Hva kjøper jeg?

Innlegg E.F.I » 06 Okt 2009, 11:59

En X2 har bedre laste kapasitet i skogen enn en vanlig kort versjon. X2 har et integrert sete mens Touring igjen har et mye bedre sete for passasjer men dog mindre laste evene bak mtp. baggasje.

Jeg er også tilhenger av de forlengede versjonene, de er mer retnings stabile på veien, har plass til to og steiler ikke så lett i terrenget.
Ulempen kan være i svært spesielle tilfeller at ATV kan ta nedpå midt under... men det er ikke ofte.

I skogen er en 500 ccm mer en nok i de fleste tilfeller men skal du kjøre endel langs vei er 800 ccm bedre egnet i høyere hastigheter.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge
 
Innlegg: 2809
Registrert: 25 Aug 2008, 08:12
Bosted: Hardanger
Stolt fører av:

Re: Hva kjøper jeg?

Innlegg T Halvorsen » 06 Okt 2009, 18:33

Hei igjen. Takker for to informative svar. Kansje jeg får kikke litt mer på en X2 da.
T Halvorsen
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 04 Okt 2009, 19:59


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester