[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - registrerbar / ikke registrerbar

registrerbar / ikke registrerbar

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

registrerbar / ikke registrerbar

Innlegg Sup3rn0va » 27 Okt 2012, 11:12

Hei, jeg lurer på hva er det som skiller en registrerbar atv å en ikke registrerbar ? Har lakt merke til mange raptor 700 som er registrerbare men også mange som ikke er registrerbare, hva er det som er forskjellig med dem ?
Sup3rn0va
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 27 Okt 2012, 11:05

Re: registrerbar / ikke registrerbar

Innlegg smaug » 27 Okt 2012, 19:15

Forskjellen er at de som ikke er registrerbare ikke har C.O.C. papirer som betyr at den sykkelen ikke har blitt typegodkjent innen EU/EØS av produsent. At en tilsvarende modell har disse papirene spiller ingen rolle så lenge den aktuelle modellen ikke er registrert med rammenummer noen steder i systemet at den oppfyller diverse krav. Dette er noe som enten produsent(Can-Am) eller andre firmaer som spesialiserer seg på dette for andre produsenter(Egimotors i Italia for Polaris) gjør for at de skal bli godkjent for vei. Naturligvis koster dette noen kroner å gjøre og innebærer en del kontrollposter før sykkelen er klar for salg i Norge og kan få skilt.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: registrerbar / ikke registrerbar

Innlegg Sup3rn0va » 05 Nov 2012, 14:53

takker får svar :) så vis jeg kjøper en ikke registrerbar atv, er det da mulig å sende den inn til førstegangs visning eller hva det heter åsså gjøre div ting får å gjøre den lovelig til veg så få papirer åsså kan jeg få skilter på den ? eller MÅ dette gjøres av produsenten ? Hørte det var mulig gjennom førstegangs visning eller noe lignende :P
Sup3rn0va
50ccm
 
Innlegg: 2
Registrert: 27 Okt 2012, 11:05

Re: registrerbar / ikke registrerbar

Innlegg smaug » 05 Nov 2012, 15:43

Det er ikke bare en visning, men i noen tilfeller ombygning og tilpasninger for eu området. Ting som katalysator, varsellys, lydhorn osv osv skal være på plass og iht regelverk. Det er masse filleting som krever dokumentasjon som jeg tror en privatperson ikke kan hoste fram. Hvem som bygger om hva vet jeg ikke men for å være ærlig tror jeg det ville være særdeles dyrt og mye arbeid med å styre med dette selv.

Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester