[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - forsikring, ser dette normalt ut?

forsikring, ser dette normalt ut?

Her kan du som er ny si hei, og hilse på oss her i forumet. En grei plass og starte

forsikring, ser dette normalt ut?

Innlegg Proxor » 04 Mai 2014, 15:29

Etter og ha kjøpt atv på Fredag logget eg inn på tryg.no for og se, kasko måtte eg ha pgr av full finans så den er grei, men ser det står både kasko og ansvar?
er det 2 forsikringer? er da bare kasko eg skal ha så forstår ikke hvorfor det står ansvar der også? 7k i året syns eg va litt mye

14.05: Takk for info, slettet bildet nå da eg ikke vil det skal ligge ute for visning i all evighet :)
Sist endret av Proxor den 14 Mai 2014, 09:51, endret 1 gang
Brukerens avatar
Proxor
80ccm
 
Innlegg: 18
Registrert: 07 Apr 2013, 03:26
Bosted: Florø
Stolt fører av:

Re: forsikring, ser dette normalt ut?

Innlegg 2mhaaland » 04 Mai 2014, 16:05

Ansvar er du nødt å ha fof å få registrert et kjøretøy. Dekker skade du forvolder på andre. Synes prisen var høg, men med så lav bonus er det vel reelt. Ingen rabatter gjennom jobb etc. ?

Sent fra min GT-N7100 via Tapatalk
Brukerens avatar
2mhaaland
450R
 
Innlegg: 212
Registrert: 18 Okt 2013, 19:49
Stolt fører av:

Re: forsikring, ser dette normalt ut?

Innlegg Proxor » 04 Mai 2014, 16:20

jammen eg trodde no kasko inneholdt allt, samt skader man forvolder på andre. Men når lånet er betalt da kan eg gå ned til og bare ha ansvar forsikring om eg ønsker eller?
Har ikke noe bonus anna en dem 20% eg ser der som nokk er pgr av eg er over 30år, fordi bil har alltid stått på faren min for og få det billigere, så har ikke opparbeidet noe bonus selv.
så komme forsikringa 1 gang i året eller blir det fordelt på fks 2 ganger i året?
og årsavgifta, montro va den er sån ca?
Brukerens avatar
Proxor
80ccm
 
Innlegg: 18
Registrert: 07 Apr 2013, 03:26
Bosted: Florø
Stolt fører av:

Re: forsikring, ser dette normalt ut?

Innlegg smaug » 04 Mai 2014, 22:45

Kasko dekker kun kjøretøyet og er en forsikring som i prinsippet redder banken om du moser sykkelen i en steinur. Ansvar er en lovpålagt forsikring som dekket alle andre dersom du er uheldig. Du kan ha ansvar i et selskap og kasko i et annet dersom du vil. Alt ser helt riktig ut. Forsikringen kan du dele opp i både kvartalsvis, månedlig, halvårlig osv.

Sent from my Samsung S4 Active like anybody gives a shit
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:

Re: forsikring, ser dette normalt ut?

Innlegg rune-han » 10 Mai 2014, 04:21

Ansvar skal jo være "bakt" inn i kasko forsikringa da
Sånn er det hvertfall hos if ^^

Sent fra min HTC One_M8 via Tapatalk
rune-han
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 10 Mai 2014, 03:07
Stolt fører av:

Re: forsikring, ser dette normalt ut?

Innlegg smaug » 10 Mai 2014, 09:12

Den skal ikke være det men den kan være det. Gjensidige som jeg har, har dette adskilt slik som trådstarter har på polisen, og det var eneste grunn til at jeg så at jeg manglet ansvar på to av mine kjøretøy. Ansvar har man jo uansett hvis det er skilt på kjøretøyet, kasko har man slett ikke uansett.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru
 
Innlegg: 3393
Registrert: 07 Apr 2008, 20:49
Bosted: Sør-Varanger, Kirkenes
Stolt fører av:


Gå til For nybegynnere

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron