[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - TRX450R

TRX450R

Foreman, TRX400, 450R...

TRX450R

Innlegg Ollie » 25 Okt 2014, 22:46

Hei. Jeg kjøpte for noen mnd siden en TRX450R. Utrolig morsomt leketøy helt frem til han bestemte seg for og stoppe når den blir varm. Jeg kan holde den i gang med litt gasspådrag,men da smeller den noe voldsomt i potta. Den vil altså ikke gå på tomgang etter den blir varm. Virker fryktelig sur og grinete med litt fusking når jeg holder gassen litt inne. Så på potta at den sota en del(en del mer enn vanlig) siste turen jeg hadde. Dette har ikke skjedd før. Lest en del om ventil justering,ventilbytte,kjøping av shim kits etc.

Har ikke superpeiling akkurat,så lurer på om det kan være noe annet som er gale. Er forresten en 2007 modell.

En annen ting jeg lurer på. Er et lite slange uttak på sylinder på høyre side under starter(høyre side nar en står bak atv'n). er det vakum eller er det muligens dette som gjør at den blir så grinete når den blir varm? Har ikke lagt merke til dette uttaket før i dag. finner ingen slange som åpenlyst hører til dette uttaket/tilkoblinga.

Håper noen har noen glupe ideer da jeg ikke har nok peiling til og tenke ut noen selv

Hilsen
Ole.
Ollie
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 25 Okt 2014, 22:35
Stolt fører av:

Re: TRX450R

Innlegg 2mhaaland » 26 Okt 2014, 09:18

Visst det smeller i potta er det sannsynligvis noko med tenning, dårlig plugg eller coilproblemer. Korleis er det med lading og batteri?
Brukerens avatar
2mhaaland
450R
 
Innlegg: 212
Registrert: 18 Okt 2013, 19:49
Stolt fører av:

Re: TRX450R

Innlegg Ollie » 26 Okt 2014, 11:29

Kjøpt ny plugg for bare et par uker siden. NGK med modellbetegnelse Honda skriver den skal ha. Sto et 4 amperetimer's batteri på den når jeg kjøpte den,men det var dødt så jeg kjøpte nytt 7 amperetimer. Den er forøvrig veldig vanskelig å starte. Ladinga er ok,men kinner det ganske fort tomt,så må som regel til med booster første gangen jeg starter den om dagen. Når den tenner går den fint. Starter uten choke,men må dra ut choken for at den skal gå på tomgang når den er kald. Tusen takk for raskt svar. :-)
Ollie
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 25 Okt 2014, 22:35
Stolt fører av:

Re: TRX450R

Innlegg Ollie » 26 Okt 2014, 12:07

Her er forøvrig en link til et bilde av sylinder som har denne slangetilkoblinga som jeg lurer veldig på, på høyre siden.

http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/ ... I/$_57.JPG
Ollie
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 25 Okt 2014, 22:35
Stolt fører av:

Re: TRX450R

Innlegg 2mhaaland » 26 Okt 2014, 14:21

Det må jo være ifm kjølevæske.
Brukerens avatar
2mhaaland
450R
 
Innlegg: 212
Registrert: 18 Okt 2013, 19:49
Stolt fører av:

Re: TRX450R

Innlegg Ollie » 26 Okt 2014, 14:29

Men det er jo bak på sylinder. Har to inn/uttak foran fra/til radiator. Nei detta var en innvikla tass jeg har kjøpt meg.. hehe..

Har en linhai oxo. Der er det jo bare start og kjør :-P hehe
Ollie
50ccm
 
Innlegg: 4
Registrert: 25 Okt 2014, 22:35
Stolt fører av:


Gå til Honda

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester