[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - SMC 250 Kasea - NooB

SMC 250 Kasea - NooB

Standard Motor Corporation

SMC 250 Kasea - NooB

Innlegg Skyler » 07 Mai 2013, 00:17

Etter å ha oppgradert fra 50cc Moped til 250cc Atv ble jeg nesten nødt til å melde meg inn her! Nylig kjøpt en SMC 250 som ikke har gått mer enn 1000km. Ser ut til at den knapt er blitt skrudd på ettersom alle muttere osv har ingen tegn til tidligere bruk, går ut i fra at sykkelen er 100% orginal.

Et par spm:
Er det noen ting jeg bør endre / skifte som feks svakheter på maskinen?

Har ikke testet toppfart pga turtallet blir såpass høyt i 5 gir i ca 70km/t at jeg vil rett og slett ikke "Cruise" i noe særlig høyere hastighet enn dette! Maskinen rister også ganske hefting på høyt turtall (Ikke pga høy fart, rister stående stille når den ruses også). Noen som vet grunnen til dette?

Orginalt sitter det på en form for ballongdekk. Mellomting mellom veidekk og skog. Minker dette toppfarten betraktelig ?
Ønsker gjerne å kunne ligge i ca 70 km/t med sunnere turtall. Nå kjennes det ut som det skulle vært et par gir til på kassa. Hvordan efaringer har dere med bestilling av dekk? Pedersen-Racing ? Trenger asfalt dekk & felg.
Noen her bestilt større drev, må da kjede eventuelt kortes ned ?

mvh

ATV-NooB
Skyler
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Mai 2013, 15:45
Stolt fører av:

Re: SMC 250 Kasea - NooB

Innlegg fatty » 11 Mai 2013, 15:12

hei!
jeg har en 250 SMC mistral, ikke ulik kasea. de er ikke laget for å gå noe særlig over 70-75 km/t. presser du den noe mye høyere opp i fart over lengre tid risikerer du bare å sprenge hele dritten. du kan jo dreve den om til å gå fortere i ett mer behagelig turtall, men du vil jo miste noe av aksen. jeg vurderte å gjøre det, men fikk lyst på noe nytt, så kjøpte meg en access 300 sm. det at maskinen din rister høres rart ut, min rister ikke noe spess bortsett fra naturlig motorristing..
på min SMC er det blitt montert bredere slik at den er blitt mer stødig, det er noe du burde skaffe, da disse atv`en ikke er særlig brede..
har btw lagt ut min SMC på finn.no

http://www.finn.no/finn/mc/atv/object?finnkode=41266206

ps: pedersen racing er overpriset, og ikke fikk jeg noe god service heller.
jeg har brukt mcoslo.no
de har snille priser og bestiller du deler for over 800 kr der, så er frakten gratis. og frakt koster mye så det er ett kjempepluss til mcoslo.
fatty
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 01 Mai 2013, 13:41
Stolt fører av:

Re: SMC 250 Kasea - NooB

Innlegg Skyler » 20 Mai 2013, 21:49

#Hvordan er din erfaring med Access atv i forhold til Smc ? Noen gode anbefallinger med ting som bør gjøres med smc'n ? Hva legger du i "Dårlig service" ?

# Ja jeg tenkte å dreve om. Gøy med aks men skal kjøre såpass lange turer at det hadde vært deilig å få ned turtallet.

# Ristingen viser seg å være inne i blinklysene, at det er litt plass de har å røre på deg. Skal teipe dette i morgen. Og bagasjebrettet som rister mot plasten under.

Edit: Har teipet inne i blinklysene så alt sitter mer "tight", og lagt gummi mellom bagasjebrettet og dekslene under. Dette hjalp betraktelig. Kun tanklokket som rister nå [grøntsmil]
Skyler
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 02 Mai 2013, 15:45
Stolt fører av:

Re: SMC 250 Kasea - NooB

Innlegg fatty » 28 Mai 2013, 21:32

accessen jeg har er stødig og sitter godt på veien, smc`n var veldig myk i fjæringene, åsså er den litt liten for meg.
smekk på effektanlegg å drev om å sett på bredere så den blir mer stødig så blir det sikkert bra.
jeg kontaktet dem ift at jeg skulle ha nye plastskjermer. dette skulle de hente pris på fra noen i sverige. etter lenge hadde jeg ikke hørt noe fra dem, så jeg kontaktet dem. og de hadde fortsatt ikke klart å hente noen pris på det jeg skulle ha. en liten stund etter kontaktet de meg og ramset opp noen gjennstander og lurte på om dette var det jeg skulle ha pris på. dette var da IKKE det jeg hadde bedt om å få pris på. så selv etter å ha måttet kontakte dem 2 ganger + opplyst dem om hva jeg skulle ha 2 ganger giddet jeg ikke å svare dem en gang..
fatty
50ccm
 
Innlegg: 9
Registrert: 01 Mai 2013, 13:41
Stolt fører av:


Gå til SMC

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester