[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - CF Moto C-FORCE 550 EFi EPS 2015.

CF Moto C-FORCE 550 EFi EPS 2015.

CFMOTO ALLROAD, CHALLENGER, 300cc 500cc 2x4, 4x4...

CF Moto C-FORCE 550 EFi EPS 2015.

Innlegg Kal » 29 Jul 2015, 19:51

Er det noen av dere som bruker spacer/adapter (4x110 til 4x108 eller 4x100) Tenkte eg skulle høre om d e noen a dere her som bruker de og eventuelt ka som e fordelen eller bakdelen med å bruke spacere/adaptere? Grunnen til å investere i spacere/adaptere er at eg har lyst å bytte ut de traktor dekkene som fulgt med ATV-en med vanlig bil veidekk, type 18" :-)

Håper d e noen der ute som har prøvd, kjører eller kjenner noen som kjører med spacere/adaptere og er villig til å hjelpe meg med litt info :-)

:-)
Kal
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 27 Jun 2015, 17:13
Stolt fører av:

Re: CF Moto C-FORCE 550 EFi EPS 2015.

Innlegg Håkon » 30 Jul 2015, 20:03

Fordelene med spacere er at du som du skriver, kan endre boltsirkelen.
I tillegg øker du sporvidden, noe som vil gi et tøffere utseende og at man ikke tipper like lett sidelengs.

Bakdelen er at atven ikke er konstruert for spacere. Med spacere på bil, må dette skrives inn i vognkortet for at det skal være lovlig, og spacere må være tuv godkjent.
Du endrer også på styre og dempergeometrien atven er satt opp med, noe som garantert gir deg dårligere kjøreegenskaper. Understellet får også mye større belastninger som følge av kraft gange arm prinsippet. Setter du på 18" bildekk i tillegg- har du etter min mening ødelagt atven, fordi størrelsen og vekten bare på hjulene slår så negativt ut på kjøreegenskapene.

Det er ikke uten grunn til at både BMW e30m3 (den bilen som har flest seire i motorsportsammenheng) og Ferrari testarossa hadde 15" orginalt. De sportsbilene som har store felger, trenger det pga bremsene trenger plassen.

På et terrengkjøtetøy, bør det være terrengdekk..
Håkon
80ccm
 
Innlegg: 19
Registrert: 26 Jul 2015, 11:29
Stolt fører av:


Gå til CF-MOTO

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron