[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Turtall på c-force 550 T3

Turtall på c-force 550 T3

CFMOTO ALLROAD, CHALLENGER, 300cc 500cc 2x4, 4x4...

Turtall på c-force 550 T3

Innlegg vest » 24 Mar 2016, 14:35

Hei

Har en atv som eg synest går litt høgt på tomgang ligger på 1500-1550, er det noe justering på dette uten og må programere noe? sliter litt med giringa setter seg fast i gir må stoppe den da går den ut av gir som oftes,noen som kan hjelpe eller noen som har samme problem?

Mvh/Ove
vest
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 24 Mar 2016, 13:44
Stolt fører av:

Re: Turtall på c-force 550 T3

Innlegg Kal » 10 Apr 2016, 19:32

Heisann.
Jeg har en cforce 550 EFi EPS MC registrert. Har nøyaktig samme problem som du har. Å velge gir e av og til et mareritt. Særlig fra N til P eller spesielt fra N til R. Fleste ganger så sitter den fase på P og e umulig å få den ut av P til enten R eller N. Forhandleren har nå ATV-en og håper de fikser dette nå. Skal oppdatere deg når Eg får den tilbake om ca.2 ukers tid. Forresten har du merket noe nøkking eller skraping fra girkassen? Når Eg sier nøkking eg mener voldsomt nøkking særlig ved ned bremsing og når motorbremsen "slår inn"?
Tomgangsturtallet ligger egentlig mellom 1400 og 1500. Som regel ved varm motor så ligger d rundt 1440 og 1450 rpm. Ved kald motor og kald vær så kan Tomgangsturtallet ligge på opptil 1600rpm. Men går turtallet ned etter hvert når motoren blir varm.
Men om du tror at d e noe unormalt så anbefaler jeg deg å ta den til forhandleren og d geniale med cfmoto i Norge e at d e har 3 års fabrikk garanti :-) :-)
Kal
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 27 Jun 2015, 17:13
Stolt fører av:

Re: Turtall på c-force 550 T3

Innlegg vest » 16 Apr 2016, 20:25

Hei på deg Kai

takker for et svar,ja sliter nok med samme problem men giret har begynt og komme seg men sliter litt enda,skal bli ok og få vite hva dei gjør med din atv på verkstedet venter spent på svar, eg skulle få ny hjerne til atv en så da reknet dei med at det med turtallet ville komme seg så vi får se. ikkje noe uludet i girkassen alt der virker jo normalt

Ove
vest
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 24 Mar 2016, 13:44
Stolt fører av:

Re: Turtall på c-force 550 T3

Innlegg tomboy » 01 Mai 2016, 20:28

Hei. Min hadde samme voldsomme rykking ved motorbrems. De byttet motor da de mente det var feil i gearkassa på den. Lever inn for sjekk asap.
tomboy
50ccm
 
Innlegg: 3
Registrert: 10 Nov 2015, 14:24
Stolt fører av:


Gå til CF-MOTO

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest