Når jeg nevner sperra, så mener jeg den som reduserer toppfarten til 43km/t. Det går an å klippe ledningen som befinner seg like under speedometeret, den det går 'gir' signal igjennom. (Også kjent som ledningen til sperra). Og tro meg, den sparker godt og har en toppfart på ca 105km/t. Vil ikke anbefale å kjøre så fort, spesielt med tanke på at det er en 6x6 vi snakker om. Kjører lett ifra kompisen med sin Outlander 400, som har en toppfart på 82km/t og den har blitt testet med GPS. Kjører aldri med framhjulene koblet inn etter veg, for hvis jeg ikke tar feil så er det 60-40? Dvs framhjulene roterer raskere enn bakdekkene.
Skulle gjerne hatt en 1000ccm, men det ble da den billigste 650 6x6 pga det økonomiske. Eneste av ekstrautstyr er karmer og beltemodus, men har planer om støtfanger og ekstra lys.
Hvor mange kg er det snakk om når det kommer til vekt? Ikke dumt å lage noe hjemmelaget og feste det nederst på støtfangeren, lavere tyngdepunkt og bedre balanse.