_kenneth_ » 14 Des 2012, 18:55
Hei, holder på å fikse en Linhai 300 for en kompis. Fikk bare så vidt start på den når jeg fikk den, så jeg plukket fra hverandre forgasseren og gjorde den helt ren, satte den sammen igjen og prøvde, ingen forskjell. Sjekket at det ikke var noen lekkasjer/falskluft osv, resnset og testet plugg, men ingen forskjell. Kom til at det måtte være bensinpumpa, så fikk tak i ny, byttet, og den startet på første forsøk og gikk helt rent og fint. Skulle deretter ut å prøvekjøre denne, og fant fort ut at det ikke var som det skulle, for det var ingen kraft i motoren. Når jeg kjører fremover på flat vei, så øker den turtallet sakte men sikkert, og jeg oppnår en toppfart på ca 35km/t. Nå er det snø ute også, og det er ikke piggdekk, og jeg klarer bare så vidt å spinne den rundt ved full gass og kun bakhjulstrekk. Når jeg setter den i N og gir full gass, øker den også turall til noe som høres ut som maks, uten noen antydning til fusking eller lignende. Jeg lurer derfor på hva som kan være galt, hva jeg evt. kan ha justert bort og hvor jeg bør begynne å lete? Har sjekket at jeg har fullt utslag på forgasser ved pådrag. Noen som har noen gode tips? :)