Rikhardt » 28 Feb 2013, 08:45
Jeg vet ikke hvordan type kjøring din sønn eventuelt skal drive med, men hvis det er organisert kjøring med mulighet for konkuransekjøring senere så ville jeg tatt kontakt med Norges Motorsportforbund, her er en link til oversikt over klubber hos dem:
Jeg er ganske sikker på at de kan gi opplæring om man ønsker det.
Ellers er det jo som Colormax sier her mulighet for å være med på treff som arrangeres her, dette er fine treff med masse hyggelige mennesker som kjøre både atv og bil å er derfor kjempemessige som en familie aktivitet, men er ikke så hyppige som hos NMF hvor de har trening ukentlig så vidt jeg vet.
Så her er det selvfølgelig svært avgjørende hva dere ser for dere av type kjøring og hyppighet når dere skal velge veien videre.
Jeg selv er ikke med i NMF, men så har ikke jeg interesse av kjøring for konkuransens del å trenger derfor ikke regelmessig tilgang til disse anleggene da jeg lovelig har andre muligheter til å utfolde meg med atv. Har man registrert kjøretøy og førerkort er mulighetene langt flere.
Det man skal være klar over er at det for barn som skal kjøre motorkjøretøy gjelder en del regler, og for at de lovelig skal kunne kjøre så er det krav til at kjøringen skal foregå på område / bane som er godkjent for dette og under oppsyn / veiledning av autorisert personell, det skal løses lisens for at de skal ha en gyldig forsikring, kjøretøyet skal tilfredstille visse krav og stå i listen over godkjente maskiner hos NMF og det skal selvfølgelig brukes godkjent sikkerhetsutstyr.
Når det gjelder barn så er det blitt mer og mer fokus på dette med lovelig og ulovelig kjøring.
Her har du link til et par sider hos Politiet som du burde ta en titt på angående atv:
Rikhardt
2010 CanAm Outlander 800R MAX XT-P