[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Kasteblokk??

Kasteblokk??

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

Kasteblokk??

Innlegg #3grina`n » 08 Des 2009, 21:15

Noen her som kan tegne og forklare prinsipper med kasteblokk?
polaris sportsman!
#3grina`n
800EFI

Re: Kasteblokk??

Innlegg smaug » 08 Des 2009, 21:27

Mja kommer an på deg det [smiil]
Prinsippet er at kraften dobbles fordi hastigheten halveres. Det gjøres fordi wire'en går ut fra vinsjen gjennom kasteblokka og tilbake til vinsjen(eller kjøretøyet i vårt tilfelle). Wire'en har altså gjort en sløyfe slik at den ligger dobbelt. Det viktige er at kroken til wire'en er festet i kjøretøyet igjen hvis det er du med vinsj som skal komme deg løs, ellers får du ikke noe kraftforsterkning. Skal du derimot dra noen løs med din vinsj og har en kasteblokk kan det være en stor fordel å ikke feste kroken i ditt eget kjøretøy igjen men i et tre som står så nært deg som mulig. Da fordeler du ankerfestet mellom deg og treet slik at du ikke bare drar deg selv nærmere samtidlig som du får mindre belastning på ditt eget kjøretøy.
http://www.ingstor.net/bilberging/bergi ... blokk.html
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg ATV Mats » 09 Des 2009, 16:13

Til de som synes alle atv-kasteblokkene er noe simpelt søppel, anbefaller jeg kasteblokk fra igland eller liknende, disse er laget for å vinsje tømmer med, de har kulelager og er for proffrer.. Eik sentret er forhandler for igland og jeg mener de ligger på omkring 700 plus moms. Modellen jeg så på, gikk selve trinsa helt ut til sidene, så vaieren ikke kan skli ned mellom trinsa og siden, noe som skjedde med polaris blokka mi så låseringen hoppet av og ble borte..

Mats
2010 Polaris Sportsman 850 XPS
2008 Polaris Sportsman 800 X2 Solgt
1994 Suzuki King Quad 280 Solgt
ATV Mats
250ccm

Innlegg smaug » 09 Des 2009, 18:46

Kan ikke uttale meg om Polariskasteblokk men kan ikke huske å ha hatt noe problemer med selv de billigste kasteblokkene som følger med Kinavinsjene til bil. De fleste bruker likevel Warn eller ARB kasteblokk. Warn har også kasteblokk til atv vinsjer og kasteblokken bør være tilpasset bruket og diameteren på wiren.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg E.F.I » 22 Des 2009, 00:11

Jeg har 4-part flathøne hengende i wire men har ikke nok wire til å heise opp noe som helst [blææh]
Tøyser litt (Oppklaring)

Kjøpte en kasteblokk på nettet,...Toolfarm nettbutikk om jeg ikke husker helt feil

Mange selger kasteblokker svære,store og tunge ....

Er de fra Igland små ?
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg Ivar » 22 Des 2009, 14:49

Can-Am forhandlere kan skaffe en original Can-Am kasteblokk beregnet på å til å løfte snøskjæret opp og ned. Den er super [oh yes] Måtte kjøpe to slike selv om jeg kjører Polaris *ler*
Ivar
Polaris 800 6X6
Ivar
250ccm

Innlegg liadammen » 23 Des 2009, 15:19

BRP har slike kasteblokker til bruk på snøskjæret og de er ikke så store men fungerer topp.

Bilde
[oh yes]
Rune Nilsen
Polaris RZR XP 900

Bilde
liadammen
ATV Sjef

Stolt fører av:

Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 43 gjester