smaug » 07 Feb 2010, 23:51
Har kjørt en eu traktorversjon og den var helt hysterisk å kjøre men det er noen men. Plomberingen er elektronisk og uten hjelp fra en forhandler, som sannsynligvis ikke vil hjelpe deg, får du ikke fjernet den. Med plombering går den som et dass. Hilliard diffen tar kvelden på de temmelig kjapt. Det er en tyngre maskin og med økt akselavstand ligger det mye mer vekt over hver aksel i oppover og nedoverbakker. Frontdiffen tar kvelden på 1-2-3. På en annen side så har den veldig god framkommelighet så lenge den ikke henger på noe. Vektfordelingen gjør at den har et utrolig godt grep mot underlaget. Du kjører langt med 2wd på den i forhold til en atv(akkurat som en lengre terrengbil går bedre i terreng enn en kort).
Ellers er fjærkomforten i en helt annen verden enn på noen atv jeg har kjørt. De har jo også tannstangstyring så det gjør til at du ikke får noen slag i styret ved knallhard kjøring på grusvei og crossbane selv om du lander på et forhjul. En sånn med mc skilt og Spydermotor hadde vært helt porno. Ja foresten så er den 800 motoren som sitter i for liten i forhold til kjøreegenskapene. 1000 ccm Rotax motor hadde kledd den.
Jan-Børre