indiana » 31 Mai 2007, 20:00
Skjønner hva du mener, men jeg spør fordi det er en forhandler her på stedet som ikke vet hva han holder på med. Kjøpte ATV en ny, den har gått under 4000 km og var 4 mnd gammel da dette skjedde.
Jeg hadde originalt eksosanlegg som det brente hull i, som de sveiset flere ganger, til slutt sa guttan på verkstedet (hos forhandleren), at vi kunne kjøpe effektpotte, de ringte og bestilte det i vårt navn og vi monterte potta på, dette var tabben vi gjorde.
Ca en mnd etter at potta var montert bråstopper ATV en under kjøring, vi måtte av med kjeden, få den på tilhenger og levere den inn til forhandler da vi ikke viste hva som var feil.
De skrur hele ATV en i smått (og da mener jeg hele), ringer meg etterpå og sier at jeg har ikke mer garanti pga effektpotta, (den måtte de skru av først), de kunne ha ringt først og sagt at garantien ikke gjelder mer, men istedet sa de at reperasjon kommer på 10.500 kr, og det var gearakslingen som var ødelagt. denne saken har pågått i 1 1/2 år.
Jeg hentet ATV en og delene hos forhandler, men den ødelagte gearakslingen "beholdt" han uten og gi meg beskjed. I løpet av denne 1 1/2 års perioden har han sendt akslingen inn til nøytral vurdering, denne rapporeten viste at det var en utmattingsbrudd, det var begynt innerst og gått utover, en fabrikkasjonsfeil. Han har flere garanti avtaler, ventetid på deler 3, mnd, jeg har ei liste lang som ett vondt år med ting han har sagt og gjort som jeg kan dokumentere,. Forbrukerrådet mente jeg hadde en god sak, de mente jeg måtte stå løpet ut noe jeg gjorde, saken gikk til forbrukertvistutvalget som mente at det var effektpotta som var årsaken til at gearakslingen var ødelagt. Så alle dere som kjører ATV, setter på effektpotte dere har ingen garanti, uansett hva som ødelegges på deres kjøretøy. :(