Hei
Vurderer å kjøpe meg en ATV som et arbeidsredskap. Etter en god del undersøkelser kan det virke som Yamaha Grizzly 700 er en maskin som passer mitt behov.
MEN....jeg er noe overrasket over forhandlernettet for Yamaha ATV. Det er ikke direkte enkelt å finne forhandlere i Østlandsområdet. Sidene til Yamaha lister opp en hel rekke, men når du tar kontakt så selger dem ikke ATV. De reparer gjerne enkelte Yamaha produkter som ikke har noe med ATV å gjøre.
Når jeg endelig finner en forhandler og ringer for å ta en innledende prat, så føles det som at jeg bryr dem og de kan ikke engang svare på hvilket land maskinen er produser. Da synker tilliten vesentlig og samtalen blir kort.
Så jeg leter videre og finner et par alternativer. Etter å ha ringt dem igjen og igjen og igjen og igjen i flere omganger og hørt på pausemusikk i over 5 minutter hver gang før linjen brytes så tenker jeg at de er heller kanskje ikke de som tar kundene sine så viktig.
Er service/forhandlerapparatet til Yamaha så dårlig at jeg bør vurdere et annet merke? Når jeg tenker å legge igjen rundt 200' for maskin med utstyr så synes jeg det er greit å finne en forhandler som faktisk har lyst til å tjene de pengene og er motivert av kunder som gjerne kommer tilbake og handler mer.
Tar gjerne i mot gode innspill på gode Yamaha forhandlere i Østlandsområdet eller hvilke erfaringer dere som har Yamaha i dag har av servicen dere opplever.
På forhånd takk for svar :-)