Vi har vært på skummel fjelltur idag - bratt, glatt fjell med flate, skarpe steiner oppå som gjorde at sykkelen steila og spant oppover fjellet selv med 4x inne - fytterakkern... jeg ble til om med redd den siste kneika, for hadde jeg sklidd av vegen, hadde jeg rulla helt ned til urbanisasjonen Sierra Cortina og dit er det langt. Da hadde det i beste fall blitt "limp home" for meg
Nei, fjell med stein og grus oppå er for skummelt og det finnes ikke trær på denne sida for den vender mot sør slik at trær ikke overlever i varmen - her er det bare gras og rosmarinbusker - fjellet lukta som ei krydderhylle.
Det ser ikke så gæli ut men det var "glatt" som fy - til og med rotaxæljen i grillen holdt på å drite på seg.... X og X på bildet er samme sted.
Helt riktig Shortcut - her har dere vært og stikkordet er kaninhue...eller et halvt sådant
Her bor rotaxen når den ikke er i bruk - mellom en bil og en motorsykkel - og heldigvis - ingen har klådd på'n - Rotaxæljen skræver av glede over å være nede fra fjellet igjen og i live...
Vi ser i avisen at det er temmelig fuktig på veiene i Nordtrøndelag - mye vann hos deg, Torstein?
hej då fra et solfylt men kjølig Costa Blanca
Ændersen & Syllen