Hei,
Jeg er ny på forumet - så om jeg stiller "rare" spørsmål beklager jeg det litt på forhånd ;)
Har prøvd å søke litt gjennom forumet for å finne anbefalinger.. men har ikke funnet noen så tenkte å spørre dere som leser her..
Jeg har en hytte som ligger 200 meter fra veien, 50 meter av disse er noe bratt (men fullt mulig å gå).. det er røtter og jord, stein og løv holder bakken på plass..så en ATV vil nok greie å få feste. (men om jeg trenger 4x4 er jeg usikker på enda.. men det er vel kanskje best.. får se hva dere anbefaler ;))
ATVn skal brukes primært til å frakte ting til og fra hytta, vann, sement sekker, ved osv..
Jeg har sett på Yamaha Grizzly, Suzuki, Honda og Polaris.. men vet _svært lite_ om disse enda. Liker å holde meg til kjente merkenavn (av en eller annen grunn - ikke kina varer, det har jeg lest "mye rart om".. og da håper jeg ikke støter på noen av dere som har kina atv'r ;))
Ja - og et annet tips - den vær være grei å skru på selv!
(eller er det ingen som gjør dette??)
Jeg har skrudd på Scootere og noe MC'r og kan ta det mest basic av en ATV også, men liker ikke om det er for mye sånn "clip-on-skjermer" osv.. som gjør det vanskelig å få av og på plastik deler osv..
Beskyttelse av stag,karroseri deler osv..
Trenger man dette - kan man kjøpe til dette ? eller er det noen modeller som dette følger med på. Eks..Er redd for å kjøre slik at ATV faller ned på en stein og staget/deler etc bøyer seg...(altså hvordan muliggjøre mest mulig beskyttelse på underdelen?)
Pris: dette har jeg ikke tenkt så mye på enda.. ser at disse greiene koster jo endel.. men et spenn mellom 30-50k må man vel ut med.
Takker for alle tips - gjerne bruktkjøp tips! :D
/ Stig Henning