Var i kveld å kjøpte julegave til meg selv. En fliphjelm. Har ønsket meg en slik lenge nå og fant ut at det ikke er noe bønn lengere. En sånn hjelm må jeg bare ha. Har fra før av prøvd en C3 på Speed motorsenter og fant fort ut at yes, denne passer skikkelig godt(jeg sliter ellers med å finne hjelm som passer).
For de som ikke har hørt om Schuberth hjelmer så er det de som lager motorsykkelhjelmene til det Tyske politet og har vel også laget BMW hjelmene samt de lager hjelmer til brannvesen og div annet. Michael Schumacher har brukt Schuberth i alle årene han har kjørt F1 og han tok i bruk C3 når han prøvde seg på MotoGP.
C3 har Pin Lock anti duggbelegg som standard. Passform er umulig å si noe om, det er så individuelt likevel, men støy og finish er superbra. Alle Schuberth hjelmer har innebygget solvisir også. Schuberth har nå utviklet intercom til alle C modellene(C, C2 og C3) og selv om prisen på dette var stiv så tror jeg at jeg kommer til å handle det når det kommer i butikken.
Hvis det er noe jeg ikke likte så godt med hjelmen, så er det at luftingen på toppen ikke lot seg stenge 100%. Det ble faktisk litt kaldt på hodet(kjørte uten balklava) så der må jeg nok tape igjen tror jeg. Skulle være unødvendig på en så dyr hjelm men man kan visst ikke vinne krigen hver gang.
Jeg kjøpte hjelmen hos Hof MC og anbefaler alle å handle hjelm der, først og fremst fordi han har så mange andre merker, modeller og størrelser slik at man virkelig for prøvd flere forskjellige modeller før man handler.
Edit: Etter et RTFM øyeblikk så fant jeg ut at hjelmen har en "vinterinnstilling" hvor man bretter ut noen flapser inni hjelmen slik at luftehullene er steng...mer eller mindre i allefall.