[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Ny atv!?

Ny atv!?

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

Ny atv!?

Innlegg Kula » 18 Feb 2008, 00:34

Lurer på om jeg kanskje skal bytte ut bilen mot en atv jeg kan bruke hele året (vi har jo uansett en bil i backup). Da skal den i så fall brukes til og fra jobben hver dag, og litt her og der ellers, men hovedsakelig på vei. En og annen tur i skogen blir det også helt sikkert om sommeren. Det hadde vært fint om den var registrert for 2 personer tilfelle dama vil sitte på også. Gjerne med mulighet for å montere snøskuffe når jeg trenger å måke snø også forresten... :cool:

Har tenkt litt på den Can-Am outlanderen med plass til 2 på, med ryggstøtte og greier. 800 i så fall. Noen som har noen andre, evt. bedre forslag? Alle prisklasser er relevant, så sant jeg ender opp med å bytte ut bilen.

Og hvor mye vil det koste meg å eie en slik egentlig? Veiavgift som på bil? Forsikring? Forbruk? Nye deler som må byttes ofte?

Takker på forhånd for alle svar! :razz:
Eier ikke ATV enn så lenge. Noen som har noen bra forslag?
Kula
50ccm

Innlegg gautep » 18 Feb 2008, 00:59

flere merker som har ordentlige 2 sits utgaver nå. om du har muligheten bør du nok få prøvekjørt et par modeller før du bestemmer deg, er faktisk ganske stor forskjell på kjørefølelsen. Outlander er den mest behagelige etter min mening, veldig gode seter til både sjåfør og passasjer. Skal atvn brukes daglig vil det jo ha mye å si om du har forhandler i nærheten og å få gjort en god avtale om serviceoppfølging innen du handler. har hatt min outlander i snart ett år og den har gått i underkant av 5000 km på den tiden. har bare hatt 2 oljeskift (3000 km pr) i og med at jeg kjører mest på vei. og følger opp smørepunktene hjemme omtrent hver 1000 km. betaler 750 kr for oljeskift med brp olje og filter + at de går over og sjekker tilstand på pakninger, bremser, dempere og elektrisk. Min er ekstra billig å eie da den er traktorregget. fohørte meg med if ang forsikring på en 650 mc regget, med full kasko ville det kommet på ca 6000 + årsavg på noe over 1600.....Ta en titt på Quadricycle info øverst på siden, enkle fakta om noen aktuelle modeller der. Er mange her på forumet som har lenger erfaring enn meg så du får sikkert noen gode tips :-) Lykke til med letingen :grin:
Hey ho! Mud and snow:)
Bilde
gautep
800EFI

Stolt fører av:

Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 43 gjester