Litt av en finværsdag
Skrevet: 19 Mar 2011, 19:13
Til tross for forkjølelse klarte jeg ikke å la vær så jeg måtte ut å kjøre i finværet i dag. Var over 7 grader i skyggen så jeg tok en kort liten tur for å kjøre litt på snø. Er jævla fint føre om dagen!
Fant ut jeg skulle kjøre opp fra parkeringen på jobb opp og over en snøhaug. Bare 15-20 meter mellom parkeringen og veien men når jeg kom til brøytekanten helt ved veien ble det litt knotete så jeg kom fram til at her var det bare å klemme på. Selvsagt slår jo beregninger feil og akkurat der jeg trodde det var null grep, var det plutselig mye grep så sykkelen skvatt over med påfølgende neselanding på andre siden.
De fire strekene mellom hjulsporene er etter at fangeren og rullene på rullekjeften tok i bakken i det jeg landet.
Nærkontakt gitt. Bånnet ikke fjæringene heller og jeg merket egentlig ikke at fangeren tok i bakken, det var noe jeg så etterpå.
Det er den største forskjellen mellom å kjøre ATV og snøscooter egentlig. Man har ikke mulighet til å kompensere slik at snuten kommer opp. Gir man bånn gass, spinner man bare slik at det ikke skjer noe særlig så man er bare med på turen og så får man holde seg så godt fast som mulig
Er deilig å endelig kunne kjøre litt andre plasser enn akkurat der hovedveiene er.
Fant ut jeg skulle kjøre opp fra parkeringen på jobb opp og over en snøhaug. Bare 15-20 meter mellom parkeringen og veien men når jeg kom til brøytekanten helt ved veien ble det litt knotete så jeg kom fram til at her var det bare å klemme på. Selvsagt slår jo beregninger feil og akkurat der jeg trodde det var null grep, var det plutselig mye grep så sykkelen skvatt over med påfølgende neselanding på andre siden.
De fire strekene mellom hjulsporene er etter at fangeren og rullene på rullekjeften tok i bakken i det jeg landet.
Nærkontakt gitt. Bånnet ikke fjæringene heller og jeg merket egentlig ikke at fangeren tok i bakken, det var noe jeg så etterpå.
Det er den største forskjellen mellom å kjøre ATV og snøscooter egentlig. Man har ikke mulighet til å kompensere slik at snuten kommer opp. Gir man bånn gass, spinner man bare slik at det ikke skjer noe særlig så man er bare med på turen og så får man holde seg så godt fast som mulig
Er deilig å endelig kunne kjøre litt andre plasser enn akkurat der hovedveiene er.