[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Kjøpe Sidebyside

Kjøpe Sidebyside

Her kan du lette på trykket om hva som helst...

Kjøpe Sidebyside

Innlegg Caasberg » 27 Feb 2012, 21:18

Hei.

Jeg er interessert i å kjøpe meg en ny sidebyside, men er litt usikker på hvilken type jeg bør gå for.
Har en kompis med en 2010 700 Rhino som virker utolig bra, og jeg kan antagelig få en bra pris på en 700 prowler gjennom bekjentskaper. Hvordan er det med Polaris rzr, Can-am og resten av gjengen? Jeg kjenner bare som sagt til 700 Rhino.

Tenker da på holdbarhet, kjente svakheter eller "andre feil"

Mitt bruksområde blir noe arbeidskjøring (uten henger), endel rekreasjon og sikkert mye lekekjøring i skog og fjell. Atv skal registreres, helst som traktor.
Sikkert mange meninger her, men det er jo greit å høre :)
Caasberg
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 10 Mai 2011, 20:34

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Caasberg » 02 Mar 2012, 23:33

Er det ingen som har noen innspill?

Konklusjon foreløpig er som følger...

Can-Am blir for dyr, tilbud fra lokal forhandler på 240K, noe som er 100k mer enn det smaker. (140K er jaggu nok synes jeg.)
Kawasaki har ingen forhandlere i nærheten, dessuten kjenner jeg ingen modeller derifra.
Polaris virker meget bra, men er for dyre. Dessuten virker ikke 4x4 systemet og sperrefunksjonen veldig bra for min del. Mye bedre å ha kontroll på dette selv.
Rhino, har hatt en til testing i dag, og er veldig fornøyd med den. Liten og snerten, god aks, men mangler litt toppfart. Veldig lettkjørt og enkel. For små org hjul.
Prowler frister, mest fordi den er litt større og litt høyere, samt mer motoreffekt i både 700 og 1000 utgaven. Det negative er høyere sitteposisjon, dårligere burløsning og ingen form for dør. (ikke at Rhinodøren er allverdens, men den holder bena innenfor kjøretøyet) Har heller ikke prøvekjørt Prowler, noe jeg må få gjort snart....
Venter fortsatt på pris fra forhandler på 700 og 1000 utgaven.

Yamaha eller Artic Cat da altså...
Caasberg
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 10 Mai 2011, 20:34

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Lagrinn » 03 Mar 2012, 08:51

Går selv med tanker om og kjøpe side by side, må bare bli kvitt snøskuteren min først.

Den nye Arctic cat wildcaten er jo rå, men prisen er rundt 250k så blir ikke den på meg, polaris RZR 900 er jo også en grom maskin, men kommer kun som mc reg og ligger på rundt 240k dette er jo ikke akkurat billig det heller.

Så har vi den maskinen som jeg skal gå for, en Polaris rzr 800s, denne kommer som mc og traktor reg, mc reg = 220k, traktor reg= 170k, har lest litt rundt på forumer og den er visst skuddsikker, bare viktig og overholde servicer og ett generelt vedlikehold, var en som hadde kjørt sin 38000miles uten noe tull, er jo også en jungel av deler/ekstra utstyr til denne, har selv aldri vurdert Yamaha eller can am.

Ligger en brukt rzr 800 på finn nå til 120k, ser bra ut, gått lite og med noe utstyr.
Lagrinn
350ccm
 
Innlegg: 92
Registrert: 24 Nov 2008, 07:30
Bosted: Ål
Stolt fører av:

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Caasberg » 03 Mar 2012, 10:19

har kikket på de, men blitt litt avskrekket med 4x4 systemet. På alle andre måter er det en grom maskin [oh yes]
Caasberg
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 10 Mai 2011, 20:34

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Caasberg » 03 Mar 2012, 14:35

Etter litt sjekking på nett har jeg tydeligvis misforstått 4x4 systemet på nye RZR. En liten prat med forhandler førte til rask handel på en RZR-s 800 regget som Eu traktor [vittig]
Leveres neste uke, regner jeg med...

Blir spennende [grøntsmil]
Caasberg
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 10 Mai 2011, 20:34

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Lagrinn » 04 Mar 2012, 17:04

Tenkte meg det, det er vell to hjulsdrift, fire høy og fire lav, men også mulighet for automatisk innkobling av 4x4 ved behov om jeg ikke tar feil.
Lagrinn
350ccm
 
Innlegg: 92
Registrert: 24 Nov 2008, 07:30
Bosted: Ål
Stolt fører av:

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Lagrinn » 04 Mar 2012, 17:09

Også gratulerer jeg selvfølgelig, hvor kjøpte du å hva måtte du betale? (om du vill si det såklart)
Lagrinn
350ccm
 
Innlegg: 92
Registrert: 24 Nov 2008, 07:30
Bosted: Ål
Stolt fører av:

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Caasberg » 04 Mar 2012, 21:20

Blir vel kjøpt lokalt hos deg tenker jeg, kanskje du kjenner selgeren? Hallingdal motor og fritid...jeg bor i Dagali, så er ikke langt unna.
Pris blir endelig bestemt i morgen, skal ha med tak og ruter i første omgang.

http://www.finn.no/finn/mc/atv/object?finnkode=32688263
Caasberg
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 10 Mai 2011, 20:34

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Lagrinn » 04 Mar 2012, 22:49

Det er jo den jeg skulle ha [sad] men det finnes nok flere rundt om i landet, kjenner selgeren godt, trivelig kar det [oh yes]
Lagrinn
350ccm
 
Innlegg: 92
Registrert: 24 Nov 2008, 07:30
Bosted: Ål
Stolt fører av:

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Caasberg » 04 Mar 2012, 23:51

Du har fortsatt sjansen, jeg endte opp med en ny RZR som han bestiller opp i morgen, demo modellen sto ikke på Ål nå uansett.

Da blir det litt morro til helga igjen [grøntsmil]

Blir bestilling av fangere herifra : http://www.atv-guru.com/ATV-GuruRZRbrushguards.htm De er lovlig feite synes jeg.
Og muligens skliplater herifra: http://www.holzracingproducts.com/store ... cts_id=662

Så må det på en vinsj, men det får bli i neste omgang. Ser for meg at noen dører kunne vært ok også, får se litt på det...
Caasberg
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 10 Mai 2011, 20:34

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Lagrinn » 05 Mar 2012, 17:38

Det var godt og høre [smiil]

Den front og bakfangeren så helt vill ut, ikke var prisen ille heller, men det følger jo med skliplate på frontfangeren virker det som, så du trenger strengt tatt bare a-arm beskyttere fremme og bak vill jeg tro.

Selv skal jeg ha dette tror jeg, men også tak, delt frontrute, noe lys, den store bøyla bak med reservehjulsholder og noe små stæsj.

Polaris mener jo winch opplegget dels er salg bart for rundt 11k i Norge, jeg kommer til å kjøpe tilsvarende ifra USA for rundt 3000 + frakt og moms [biker]
Lagrinn
350ccm
 
Innlegg: 92
Registrert: 24 Nov 2008, 07:30
Bosted: Ål
Stolt fører av:

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Caasberg » 05 Mar 2012, 18:59

Skliplatene er for å få sterkere plate enn orginalt rundt diffene, samt kanalbeskytterene.

Tok litt av i sted, så har sendt en forespørsel på fangere, skliplatene, dører og vinsj til sxsheadquarter.com [oh yes]
*Tar gjerne imot tips til steder og handle*
Caasberg
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 10 Mai 2011, 20:34

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Lagrinn » 05 Mar 2012, 22:59

Ser jo det nå;) jeg tenkte å kjøpe matt svarte rocksliders, litt grove saker som tåler en trøkk, men må bare bli kvitt denna snøskuteren først å det markedet er det ikke fryktelig mye futt i for tida gitt.
Lagrinn
350ccm
 
Innlegg: 92
Registrert: 24 Nov 2008, 07:30
Bosted: Ål
Stolt fører av:

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Caasberg » 05 Mar 2012, 23:07

Mulig det. Har en 2012 HCR 800 Proclimb stående som jeg vurderte å selge, men med bare 16 timers bruk og 440 km er det like greit å beholde den en stund til. I alle fall så lenge det ikke går helt på stumpene...
Hvem vet, kanskje det faktisk blir litt snø neste år... [sad]
Caasberg
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 10 Mai 2011, 20:34

Re: Kjøpe Sidebyside

Innlegg Caasberg » 20 Mar 2012, 00:46

Hentet RZR-S 'en i dag, og den ser veldig bra ut. Har ikke rukket å kjøre noe særlig ennå, men det lille jeg har kjørt virker veldig bra. Doningen ser akkurat passe baus ut! [grøntsmil] Håper på en litt lengre tur i morgen mens det ennå er lys...
Caasberg
150ccm
 
Innlegg: 39
Registrert: 10 Mai 2011, 20:34

Neste

Gå til Generell prat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Majestic-12 [Bot] og 3 gjester