Må bare få ut litt frustrasjon over noe som diskuteres nesten like mye som været her i Norge. Vedlikehold av veiene :!:
Eller mangel på det om en vil
Det skal jo bli så miljøvennlig og fint her i norge, men mange steder er man omtrent avhengig av stor bil med 4x4 eller ATV for å komme frem uten å ødelegge doningen en kjører
Det er hull, sprekker og forsøk på lapping om hverandre. Sarpsborg kommune har tatt litt vett til seg og jobber hardt med å fikse etterslepet, men mange av veiene rundt her er fylkesvei og det tar andre innstanser seg av. Og sammarbeid om hvor en skal ordne ting virker det som er totalt manglende. En kan kjøre på fersk asvalt et godt stykke, så svinge inn på noe som ser krigsskadet ut for så og få fin vei igjen etter å nesten ha drept kjøretøyet et par km......
Men det som nesten plager meg mest er de fine kanalene rundt omkring, regner det godt kan en nesten padle to kanoer i hver vegbane
De som kjører mc passer på å holde seg i høyden der luften er tynnere og gir mindre motstand enn nede i dalsøkka.... Og vi med ATV og liten eller lav bil må legge hjulene mot midten av veien eller mot fortauskanten, som bare skriker etter å ødelegge felg og gummi, for å slippe å vandre frem og tilbake som en papirbåt i bekken eller skrape bort understellet
Det rike norge spør utenlandske gjester hvor er gjemt hen når de kommer på besøk. Kan bare svare at det vet ikke jeg, men vi har fin natur da
Føler meg litt bedre nå