Kan også anbefale best-grip. Kjørte omtrent 2500 km med de i xtr dekka mine forrige sessong, enkelte av piggene har anntydning til slitasje men ingen ble forkastet etter utskruing i vår. De skal snart i igjen.
Det er en fordel å ha dekk med litt åpent mønster men samtidig stor kontaktflate til veibanen. Jeg var veldig fornøyd med ITP mudlite xtr dekka mine som vinterdekk, de har mye gummi mot underlaget(radialdekk) og det "stivnet" ikke i kulda. En del billigdekk har gummiblanding som vil være for hard mot underlaget når det er kaldt. F.eks tidligere generasjoner av Kenda og GBC ville oppføre seg som plastic fra 2 grader og nedover. Store forbedringer er gjort de siste årene hos mange produsenter de siste årene og de dekka jeg ser for meg som gode til vinterbruk og pigging er :
Allround dekk: ITP mudlite, xtr, terracros og 589,(tundracross er ferdig pigget men ikke standardimport) GBC Grim reaper, Spartacus, Dirt commander, Dirt tamer. Carlisle a.c.t og a.c.t hd Wanda 350
Kenda Bearclaw(ex) Maxxis BigHorn, Ceros(mest vei)
Skal du kjøre omtrent bare vei så velg et dekk med snillt mønster, skal du over på bilhjul/felg så velg en type dekk som er piggfritt men som kan leveres med pigg. og pass på at det ikke er beregnet for tungt kjøretøy.
Skriv noen ord om type kjøring og forhold du forventer deg å bruke atvn i. Eller send en pm om du vil ta en tlfprat. skal tipse med hva og hvorfor jeg tror type dekk vil passe for deg