Hallofolkens. Fikk skikkelig abstinens hva kjøring angår, i januar. Dette resulterte i at jeg pigget opp mine ceros med 110 herdede rallypigg i hvert forhjul, og 110 grove stålpigger i hvert bakhjul. Du fredens fader hvor moro det ble. Men etter vinter kommer vår som kjent, og jeg hadde ikke lyst til å vippe ut pigger som bare har gått ca 200 mil. Alternativet ble å anskaffe et nytt sett. satser nå på 12" i stedet for 14". Teorien er at mer gummi utenpå felgen gir bedre fremkommelighet i ulendt terreng (om man slipper ut luft).
Det viser seg at mine nye ceros er perfekt runde, unntatt høyre foran. Ubalansen begynner å bli lite behagelig rundt 50. I 70 rister det skikkelig. Det ser ut som om dekket har noe sidesleng i tillegg til høydekast. Dekkene er helt nymontert. Har kanskje kjørt 5 mil. Har ventet med å balansere etter råd jeg fant på en nettside.
Jeg lurer på om noen har noen erfaringer å dele med meg. Har tenkt på å slippe ut luft og ta meg en tur i skogen for å se om det får dekket til å "sette" seg bedre på felgen. Tviler på at balansering vil fjerne kastinga i dekket.
Ha en god aften. mvh "Gravedigger"