se her ja, nå begynner det å bli en bra diskusjon her:)
fjellsamen: dette var et trist syn, ville vel prøvd meg på en garantisak jeg ihvertfall, så fremt du har fulgt servicer og sånt:) lykke til!
E.F.I : som jeg skreiv over her så er det å kjøre atv med belter noe som man må lære seg på lik linje som å kjøre snøskoter, noe jeg mener ikke er gjort i løpet av en 15 minutters prøvetur hos en forhandler. og du skal jagga ha litt av en snøskooter for å klare å dra et lass på noen hundre kg i 1m løssnø i 45 graders hellning.. nå har jeg ikke vært høyere enn 1459 moh med atv med belter , men vi har da litt fjell her på østlandet også:)
tviler vel sterkt på at det kommer til å dukke opp sånn filmer i den nærmeste fremtid, da det å lage slikt er nærmest som å be om å få lov til å betale ei klekkelig bot for kjøring i utmark, og sånt er ikke billig:)
og det er ingen tvil om at det finnes bedre redskap å klatre fjellsider med enn atv, men når du henger en slede på et par tre hundre kg bak den gjennomsnittelige skootern til 35000, så er jeg vel i tvil om den vil være så voldsomt overlegen.
atvbelter pluss sider: man utvider bruken på et kjøretøy man allerede har
fint til arbeid/kontrolert kjøring med lass
intet klart regelverk, lettere å "slippe unna" ved kjøring på vei
tar seg bra frem i skog/teknisk/"trangt" terreng der en 4 m klatreskooter aldri vil kunne maneurere
"funfactor" liker du å krype rundt/offroad kjøp deg belter NÅ før snøen går:)
vekker oppsikt:)
atvbelter minus sider: må kjøres som en atv med belter, IKKE som en snøskooter
"funfactor" er du opptatt av fart og racing, kjøp en snøskooter
skal du tilbake legge lange avstander så blir det for noen kjedelig å ligge i 40 km/t
pris??!!for mange er 30-40000 mye kroner å legge i et beltekit,får en ok skooter for det samme pris
beltekit krever motor, jo mer jo bedre:)
krever nøyaktig motering/justering da små feil utgjør store forskjeller på hvordan de oppfører seg
vekker oppsikt, enten du vil eller ikke:)