shoorthy » 02 Nov 2009, 22:32
etter å ha kjørt quadcross en 3-4 år forholdsvis aktivt, samt drevet med 4wd atv minst dobbelt så lenge så har jeg vært borti endel forskjellige dekk/pigg kombinasjoner, og NEI jeg kjøper nok ikke skrupiggen min på monter!
har forøvrig prøvd fler typer skrupigg på foskjellige dekk og med eller uten lim, og har vel vært såpass mye borti dette at jeg faktisk skal være kapabel til å montere det riktig...
min erfaring med skrupigg er ikke bra når det gjelder CROSSKJØRING PÅ BANE, de sitter rett og slett for dårlig enten man limer eller ikke, på rein isbane funker det forsåvidt greit nok, holder jo litt lenger og hvis man ikke synes det er noe problem å bli frakjørt av folk med rallypigg så er det en billig løsning til å leve med.
og skulle man ønske å kjøre noen løp så er vel skrupigg uaktuelt uansett i og med de ikke er tillat ( de var det i hvertfall ikke før) hverken her hjemme eller f.eks på "orntli" israce hos svenskene
hehe og stiller meg nå litt undrende til hvem "proft" rallyteam så kjører med skrupigg, har man råd til å kjøre rally på et høyt nivå så tror jeg de har råd til noen skarve ishjul også!
og hvem i heite hule skulle ønske å ha skrupigg på ducati`en sin, det kan da ikke være rare salgsargumentet for skrupigg??:)
03 predator 500(x), 03 rincon 650( x), 05 yfz 450(x), 99 quadrunner 500(x), 06 ltr 450(x), 07 brute force 750(x)