Snøen ble liggende lenge i Bergen denne gangen... Ikke sunt for verken fornuften eller pengepungen.. :)
Har sjekket rundt nå, og belter fra USA (Camoplast Tatou 4s) kommer på ca. kr. 27 300,- inkl frakt/mva:
Grunnpris USA: $3399,- (inkludert Yamaha Grizzly 700 mounting kit) (
www.atvtracks.net$-kurs: 5,68 (inkl påslag fra banken)
= kr. 19 306,-
+ frakt
www.jetcarrier.no: kr. 2575,- (pakken er 42" bredde, 46" lengde og 36" høy, levert på pall, ca. 400 pounds (182 kilo)
= kr 21 881,-
+ mva kr 5 407 (21881*0,25)
= kr 27 288,-
Varen kan hentes hos Jetcarrier i Halden, eller transporteres videre med tollpost/bring. Jeg er usikker på hva fraktkostnaden blir, kanskje rundt kr. 1000?
Totalprisen om man importerer Camoplast Tatou 4s blir da maksimalt rundt kr. 28 500,-.
Eneste haken her er vel at dersom det skulle være problemer (feilproduksjon e.l.) så blir det fort dyrt å måtte "av-tolle", returnere osv.
Folka på
www.atvtracks.net var veldig rask med å svare på henvendelse, de hadde ingen problemer med å bruke
www.jetcarrier.no.
De selger det meste av beltekit, og de anbefalte Tatout 4s for mitt bruk (litt gjørme, en del snø, myr, grus).
Differanse fra billigste i Norge er rundt kr. 6 000,- (nok til 4 nye 27" dekk
)
Såvidt jeg har skjønt så er dette veldig solide belter, de varer "a lifetime".. kanskje det er verd det?