Da kan jeg supplere litt her...
TJD X-gen (nyeste generasjonen) er knallbra!
Bredt belte(32cm bredt, Tatous 4S er 29cm bredt) med høye kammer... Noe mer slitsomt å kjøre langs veien enn de smalere typene, men de ekstra gode egenskapene i djup snø veier opp for det til mitt bruk!
Konklusjon: Som vinter-/vår-/høstbelte - på toppen av markedet! Som sommerbelte - trolig for bredt og brutalt... Beltebruk om sommeren er brutalt nok uansett, så her er det bedre å gå for smale belter(evnt. Wanda WP317 eller ITP589
). Til mitt bruk (som primært er vinter, men også høst og vår hvor det er mindre snø) er dette et helt topp belte, med mye bæring(markedets beste), virker veldig solid med god kvalitet og Camoplast-matte(kanskje verdens mest kjente innen prod. av snøscooterbelter. Lager og matta på Tatou 4s), høye kammer som skuffer unna masse snø, og torsjon fjæring(som jeg egentlig ikke har merka noe som helst til:P ). Kan lett anbefale dette til de som synes å kjenne seg igjen i denne bruken...
NB! Introduksjonskampanje på beltene nå i vinter hos Norsk Maskinsutvikling og alle deres forhandlere.