[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Startproblemer 850 xp

Startproblemer 850 xp

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Startproblemer 850 xp

Innlegg Falconer » 22 Feb 2011, 16:38

Hadde startproblemer på min 850xp før en gang her i vinter. Kjøpte den ny i juli '10 å den har gått ca 80 timer.. Nå står den igjen. den drar rundt, men tenner ikke (Pluggene er fine å bensin filter er rent).. hadde den på verksted sist gang det skjedde, der ble det ikke gjort noen ting annet enn at pluggene ble tatt ut å satt inn igjen (da det viste seg de ikke hadde plugger på lager). å da fyrte den med en gang, men da hadde den stått innendørs natta over. hjemme står den innendørs på låven, så den står i ly for vær å vind, men temperaturen er omtrent lik som ute.. Mekanikeren hadde en teori om att det var en fryst vannperle ett sted som hindret tilførsel av drivstoff.

Er det noen her som har vært borti lignende problemer? eller som har en annen teori?

Mulig det bare er å tine den opp igjen (skal prøve det i morgen på jobben), men Synes isåfall dette er for dårlig på en såpass ny maskin, var jo nettopp derfor jeg kjøpte nytt, så jeg skulle slippe sånt.. takk for svar
Falconer
50ccm

Stolt fører av:

Re: Startproblemer 850 xp

Innlegg smaug » 23 Feb 2011, 22:46

Vet ikke hvor avansert diagnosesystemet til Polaris er men jeg ville først ha tatt en titt på bensinpumpa, deretter injektorene. Bensinpumpa skal du høre når du vrir på tenningen som en liten buzzing som gjerne stopper opp etter en liten stund. Injektorene kan rett og slett fryse pga kondens, dårlig kontakt i koblingene osv. Som feilsøking kan du gjøre følgende neste gang det skjer på egenhånd.
Ta en 1,5 liters flaske og fyll den med varmt vann og finn en sånn fin Imsdal 0,5 liters drikketut(sånn fancy greie) og sett på flaska. Sprut på injektorene direkte og prøv umiddelbart å fyr opp. Starter den da er det injektorene som har iset.
Ellers kan det selvsagt være en elektrisk feil en eller annen plass men da må du nok få forhandleren til å koble til diagnoseutstyret mens problemet er til stedet slik at de kan se om en sensor kødder osv osv.
Den skal fint tåle å stå ute i all slags vær, min gjør det.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Re: Startproblemer 850 xp

Innlegg Falconer » 24 Feb 2011, 14:08

Takk for tipset [oh yes] , det skal jeg prøve hvis jeg får problemer igjen. Den startet etter noen timer innendørs, men kunne tenkt meg å vite akkurat hvor problemet oppstår.. tydelig att det er noe kondensproblemer, kan skrape is fra insiden av tanklokket. Så nå har jeg tilsatt litt west frost i tanken så får vi håpe det gjør susen, Så er det vel bare å være flink til å fylle tanken full før den parkeres..
Falconer
50ccm

Stolt fører av:

Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester