[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Enorm bensinlukt fra tanklokk

Enorm bensinlukt fra tanklokk

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

Enorm bensinlukt fra tanklokk

Innlegg v-lar » 21 Apr 2012, 18:39

Hei.
Eg har brukt polarisen sportman 500 efi aktivt i dag ca 6 timer.
Eg blei mildt sagt dårlig etterhvert grunnet det er et veldig trykk i tanken på den slik at det kommer mye bensindamp/lukt av tanklokket.
Det er faktisk så ille når den står på tomgang og eg tar av lokket kjenner eg trykket fra tanken.
Dette må være feil vel? Den er helt ny og ikkje opplevd dette før i dag.

Håper på svar.
v-lar
80ccm

Stolt fører av:

Re: Enorm bensinlukt fra tanklokk

Innlegg tipo176 » 21 Apr 2012, 20:42

Helt normalt. Veldig intressant med full tank om sommeren i god varme. (No smoking)
SP

Si prega di non toccare!
Nå med edderkopp.
tipo176
ATV Sjef

Innlegg v-lar » 21 Apr 2012, 20:55

Kan da umulig stemme at det skal være sånn?

Snakket med svogeren min, han har en 2008 sportman 700 trur eg det er og er ikkje plaget med dette.
v-lar
80ccm

Stolt fører av:

Innlegg kimjorgen » 21 Apr 2012, 21:07

Det er vel lufting i tanklokket? Slik at den drar luft, men i utgangspunktet ikke skal slippe ut noe.
Sjekk om denne er defekt.
kimjorgen
350ccm

Stolt fører av:

Innlegg v-lar » 21 Apr 2012, 21:18

Dampen kommer gjennom luftingen på tanklokket, men reagerer at det er så trykk i tanken.
Nesten så eg trur det er en lufteslange en plass som ligger i klem. Tar eg av lokket så kjenner eg hvor lokket
løfter seg når det bare ligger nedpå uten å være skrudd på.
v-lar
80ccm

Stolt fører av:

Innlegg mb300diesel » 27 Apr 2012, 17:19

På min Polaris Outlaw er det ikke lufting i lokket, men en egen lufteslange som ligger oppunder speedometeret. Dersom det er samme patent på din, kan det vel tenkes at slangen har kommet i klem?
mb300diesel
250ccm

Stolt fører av:

Innlegg varg » 30 Apr 2012, 13:45

På min 500 x2 var jeg plaget av det samme, det viste seg å være feil på tanken. Det var lekasje der hvor påfyllingen er montert på tanken, det er en skjøt der. Prøvde å tette med flytende pakkning ,det hold en liten stund ,men så kom det noen bobler pga trykket og problemet dukket opp igjen. Fikk ny tank på garanti og problemet var løst.
Polaris 500 x2, 2008 mod.
varg
80ccm

Stolt fører av:

Innlegg v-lar » 22 Mai 2012, 06:42

Supert, skal nevne dette når eg leverer den til service. Ikkje vært noe stor plage virker som problemet er størst når det er varmt og kjørt lenge.
v-lar
80ccm

Stolt fører av:

Innlegg varg » 22 Mai 2012, 08:57

Det er når bensinen blir varm at det lufter mest. Min var værst hvis jeg kjørte en tur og ble stående på tomgang ettepå. Det er ingen utlufting på tanken, kun inn via tanklokket for at det ikke skal bli vakum. Sender med et bilde av tanken. Du ser hvor jeg prøvde å tette.
Vedlegg
tank.JPG
Polaris 500 x2, 2008 mod.
varg
80ccm

Stolt fører av:

Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester