Hei alle sammen!
Fant denne siden ved en tilfeldighet, og logget meg umiddelbart inn. Som nybakt ATV-eier, syntes dette forumet perfekt.
Jeg bor i Oslo og har min bror boende i Tønsberg. Vi trenger en ATV oppe i vårt barndoms småbruk i Nordland, og kjøpte i går en Polaris 425 Magnum 2x4 1995 mod. (usett). Da Polaris`sider er under konstruksjon, har vi ikke fått tak i ønskede spesifikasjoner for maskinen. Kanskje noen her kan hjelpe med det:
Jeg vet jeg får den inn i varebilen min (døråpning 125 cm). Men hva er totallengden på denne?
Og så lurer jeg på hva motoreffekten er. Har forstått at det er en 2-cylindret 4-takter med smøring fra separat oljetank. Jeg har kjørt (og kjører fremdeles) motorsykkel i mitt over 50 års gamle liv, men har aldri hørt om dette smøresystemet tidligere. Er det til å stole på?
Vi vil også ha en ATV-henger med lavt tyngdepunkt. I morgen bestiller vi en ny enakslet, svensk henger med manuell tipp fra Elverum Maskin. Jeg finner ikke benevnelsen, men den kan sees her: (scroll ned til "ATV henger")
Kan noen ev. gjengi ulike erfaringer med denne hengeren?
Er svært takknemlig for tilbakemeldinger med mest mulig specs om denne ATV´en og hengeren.
På forhånd takk.
GT