Har i dag prøvd råskinnet av en atv, en Polaris XP 500. Var på Åmot i Vinje i dag på sled gathering 2009.
Ikke det at jeg har kjørt langt med den eller noe, men jeg fikk prøvd litt akselerasjon, nedbremsing, svinging på glatta og kjørekomfor.
For de av dere som ønsker og lese ett skryteinnlegg nå, venligst finn ett annet emne på forumet.
Til sammenligning har jeg hatt X2 500. og leid en i usa i ca 1 uke
Akselerasjon.
På 2007 X2 500 og denne 2009 XP 500, vil jeg si at jeg ikke kjente forskjell på dem.
Om jeg tenker hardt etter, kan det faktisk hende at jeg syntes min gammle X2 500 akselerte bedre.
Nedbremsing.
Her var det jo litt forskjell på og ha den i 4x4 og 4x4 nedstigning. Føltes som om den bremset mye bak hvis du ikke hadde den i 4x4 nedstigning. Helt greit
Svinging på glatta.
Vel, dette var jeg så som så imponert over. 4x4 inne og kjøre på glatta (is med nysnø) er jo bare og glemme. En så enkel ting som og snu på en parkeringsplass gikk jo omtrent ikke. Min mening er ubruklig på glatta.
Kjørekomfor.
Var ikke noe særlig forskjell fra x2 jeg hadde. Kunne kansje virke mere myk i bakenden. Den ristet mye sideveis, men dette tror jeg kommer av den sidestilte motoren alle skryter av.
Konklusjon.
Nja. 500 XP er ikke mye forskjell fra en 500 X2.
Den har fått annet display (stjålet fra kawasaki eller noe, ligner på den) og har fått en liten ansiktløfting.
Girspaken kan du fortsatt skru ut og bruke som dekkspak om du ønsker. Litt rart dem ikke har gjort noe med denne under ansiktsløftingen
Jeg vet om en 400 ccm ikke polaris sykkel, som akselerer bedre en XP500 jeg prøvde, Får håpe 850 XP har fått bedre oppgraderinger en lillebror, for hvis ikke, så tror jeg ikke den nye store polarisen går så mye bedre en den gammle
P.S.
Hvor er den turfen som folk skryter så fryktelig av ? Den var i alle fall ikke på denne.