[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - XP 550

XP 550

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

XP 550

Innlegg E.F.I » 17 Mar 2011, 23:00

Prøvekjørte XP 550 hos Gule`s i Øystese idag.

Liker den motoren mye bedre enn den gamle 500.
En behagelig maskin å kjøre på vei
Det var ikke mye jeg kjørte så dette blir mer som et første inntrykk beskrivelse.

Var uvant med servo da den var litt i letteste laget ved stort sving utslag.

Dette har nok med at jeg er vant med å kjøre uten servo.

På vei i høy hastighet synes jeg personlig at atv uten servo er best.
Men i terreng og til arbeid er det helt klart en fordel. Særlig på maskiner uten T.U.R.F.

Sitter godt på XP maskinene , føles som det er god plass .

Gleder meg til våren og mer muligheter for å teste i skogen.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Re: XP 550

Innlegg smaug » 18 Mar 2011, 21:15

I skauen så skal vel alltid AWD være innkoblet og da er jo TURF'en avslått om man vil eller ikke så da spiller det vel ikke noe rolle om det er TURF på maskinen eller ei?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg E.F.I » 18 Mar 2011, 23:44

Forsåvidt riktig.

Det jeg ser på som en fordel med Turf er at på veikjøring er den en fordel.
Men også i skogen eller på gårdstun der det er trangt.

Man får en fantastisk fin liten svingradius bare ved å trykke på knappen .

I røffere terreng og der man kjører mer på så skal 4 x 4 knappen legges inn og da er det som du nevner,,,slutt på turf modusen inntil man velger tilbake 2 x 4 modusen
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg smaug » 19 Mar 2011, 09:55

Er det sånn at det bare er 550 som har TURF på de nyere modellene eller?
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg E.F.I » 19 Mar 2011, 23:19

det er x2 modellene som har turf.

har spurt forhandler om han kan sjekke opp om hvorfor ikke alle kan leveres med turf.

vil gjerne vite den saklige grunnen til at det er bare noen modeller som har turf
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg smaug » 19 Mar 2011, 23:42

Aha, kanskje tanken er at X2 skal være en gårdsmaskin og kjøre i parker osv siden den har en snop kasse bak mens alle andre modeller er i skauen og der gir alle F uansett? X2'en er jo et genistrek fra Polaris så hvorfor ikke alle bare kjøper den i stedenfor Touring er over min fatteevne.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg E.F.I » 20 Mar 2011, 00:55

Enig ....X2 maskinen er etter mitt skjønn den mest fullkomne Polaris ideen.

De nye XP touring modellene har et litt annet oppsett med tanke på bakkeklaring og dempere.

Jeg har den gamle 800 X2 med Mcpherson dempere. Blir snart montert på de heavy duty fjærene jeg har liggende. Da blir den stivere fremme + at camber vinkelen reduseres litt.

Blir det en ny Polaris på meg så blir det helst en X2 .---- hadde vært knall om man fikk en X2 med 900 motoren i [oh yes]

Det er noen som foretrekker de korte maskinene..... jeg synes at det er bedre med en lang en , også i skogen ... er av og til man setter seg på buken, sjelden ... det som er positivt er at det skal mye mer til før en lang utgave som X2 steiler rundt.

Dessverre endel ulykker med å slå rundt på de korte Yamaha modellene her i fylket. Det har også mye med at det er et stort antall av de også.

Den som han franske skiskytteren gikk rundt med var en kort Polaris Sportsman.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg smaug » 20 Mar 2011, 11:56

Ja at en kort modell er skumlere i skauen kan nok de fleste skrive under på. En lang modell mister oftest grepet før fronthjulene letter såpass i en bratt bakke. Det er en gammel myte i 4x4 offroadbil miljøet at en kort bil er så god i terreng, men som jeg sier - det værste som kan skje med oss som kjører en lang bil(pickups), er at vi kjører oss fast litt oftere hvis vi er uheldig. Det værste som skjer med en som kjører en kort bil(SJ'er, LC70'er osv)er at den havner på taket, og det skjer rimelig ofte.
Samme problemstilling har jeg overført til ATV når jeg kjøpte det. Kort modell var aldri aktuell og det angrer jeg ikke på selv om det hadde vært litt morro å hatt en kort modell som steiler kjempelett noe som kan være kult.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg E.F.I » 20 Mar 2011, 17:59

Her er vi enige.

Ser også at den X2èn min kan ha både fører og passasjer plassert fra over bak aksling og fremover. Ser det er noen som kjører korte utgaver med kilovis kjøtt eller utstyr plassert bak på bagasjebæreren.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Gå til Polaris

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester