coaslip » 17 Apr 2011, 21:18
Heisann , har lest litt i bakgrunnen før jeg gikk å kjøpte en Sportsman x2 500 '08 modell. Sålangt strålende fornøyd. Har fått kjørt og herja i en måneds tid nå og nå når vårsola komemr frem tenkte jeg at jeg skulle ta en skikkelig vårvask og demontere litt for å forstå hvordan dette greiene er skrudd sammen. Maskinen er gått ca 26o timer totalt, og er tidligere brukt litt i skogdrift. Det er tatt service som anbefalt , men jeg har ikke noe servicehefta Jeg bruker den nesten utelukkende til kosekjøring. Men det blir lange turer og det er surt hvis reima ryker når jeg står midt uti "ødemarka" - Så jeg lurer på - Hvor lenge varer en standardreim - og hvilke indikasjoner fins det på at den er "ferdig" ? Jeg hadde reimdekselet av i dag og fikk tatt en titt på reima og etter midt vett så den ut som den var i ship-shap, men det var tydelig at den var brukt , pga sidene på reima var ganske skrå inn mot nederste del, altså mot midten av reimhulene. Er det på tide å bytte eller er det 300 timer igjen enda ?
- Vedlegg
-