[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - LURÆR

LURÆR

X2, Sportsman, Outlaw, Predator...

LURÆR

Innlegg lasse1962 » 12 Aug 2011, 19:01

Lurær på to ting! Kunne sikkert lest det til meg et sted, men synes det er så dyktige mennesker her inne. Det første er: har kjøps nye felger og dekk ss felger og original dekk, men det rister . jeg monterte dem på en lokal gummiverksted her i Fredrikstad, og de sa ikke de kunne avbalansere dem fordi di ikke hadde utstyr til det. Er det noen som har et tipps?
Spørsmål 2. hvor mye PSI skal det være? Kjører en del på asfalt. Men hva skal jeg ha i terreng?
lasse1962
500ccm

Stolt fører av:

Re: LURÆR

Innlegg E.F.I » 12 Aug 2011, 21:37

Først... hva heter felgene og dekkene ? Merke , modell og dimensjoner ?

12 eller 14 tommer ?

Alle vanlige dekk avbalansering maskiner tar Polaris 12 og 14 tommer felger og dekk. Alle bilverksteder her i kommunen tar Polaris felger og dekk i 12 og 14"

En tommelfinger regel er at jo flere lag gummi det er på "ikke vei" dekk dess vanskeligere er det å avbalansere.
Neste regel er at et dekk med høyde kast ikke lar seg avbalansere. Så før du koster på blylodd så få dekkene sjekket for høydekast.

Noen prøver seg med å burne bort høydekast, noe som kan funke men er jo en nødløsning.

Har selv skrevet endel om mine egne dekk tester her inne.

Hold deg også langt unna de forhandlere som selger dekk som heter tilsynelatende sånn som Wanda.
Sjekk via Google når du er i tvil.
Kina fabrikker kopierer ikke bare mønsteret men også navnet til de mer kjente merkene. Google og sjekk de kjente merkenes sortiment om du er i tvil... har du kjøpt feks. er Wanda dekk men finner ikke typen eller mønsteret i sortimentet , ja så er det mest sannsynlig et kina produkt

Alle ITP felger er bra felger og har et passe inn-press slik at man på Sportsman kan bruke kjettinger fremme. Får på touring og X2 modellene en fin sporbredde med ITP felger.

Min egen erfaring sier at skal man kjøre mye på asfalt så de på Maxxis dekk...i 12 tommer finnes det noen rene veidekk... har selv kjørt mange mil på Goldspeed dekk.
i 14 tommer så er vi vel mange som er enige om at Maxxis Ceros dekket er noe av det beste allround dekk man kan få.

På goldspeed dekk til en atv med stor camber vinkel.... at den skrever mye.... så synes jeg at der er en fordel med 12-14 PSI så man får runder kjørebanen såpass at det sporer mindre.
På Ceros dekkene som er i 14 tommer så har jeg nå ca. 12 PSI.

Husk å slippe de ned til 5-7 PSI om du skal ut i terrenget.

Har noen ITP Baja Cross dekk ( Til salgs ) som selv uten luft kan kjøres med i en nødsituasjon. Stive saker.
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg lasse1962 » 14 Aug 2011, 08:43

Dekkene har dimisjon framme 25.8.12 bak 25.10.12, di heter Dirt Devil. På fremre dekket står det 7 PSI, bak 30 PSI. Felger ITP SS 108 Alloy 12X7 4+3 4/156 Men 30 PSI tilsvarer nesten 2 bar og 7 PSI tilsvarer litt over halv bar Kan det være for mye luft i dem , Orginal dekkene er samme foran og 25X12.12 bak
lasse1962
500ccm

Stolt fører av:

Innlegg E.F.I » 14 Aug 2011, 13:53

Kjenner til det dekket...det er et dekk fra GBC

Senk trykket om du har 30 PSI i dem
Mange ATV dekk har som max 25 Psi.

Overstiger du dette trykket så kan du få høydekast ved at trådene i armeringen strekker seg
Brukerens avatar
E.F.I
Skogens Konge

Stolt fører av:

Innlegg lasse1962 » 14 Aug 2011, 18:41

Nå Har jeg 14 PSI i alle fire, men fines det ikke noen tabbel som sier hvor mye det skal være i 25X8.12 og 25X10.12 . Sånår jeg skal ut i terreng kan jeg gå ned til 6-7 PSI ?
lasse1962
500ccm

Stolt fører av:

Innlegg lasse1962 » 14 Aug 2011, 18:50

Det stemmer det at det er GBC dekk, har ingen erfaring med dem , men fikk dem billig, og kan forsatt få dem billig, har du erfaring med dem?. Vil spare orginal dekkene til vinter.
lasse1962
500ccm

Stolt fører av:

Innlegg lasse1962 » 20 Aug 2011, 10:53

Det rister forsatt i ca 60 km ,skal jeg prøve og gå ned til 7Psi
lasse1962
500ccm

Stolt fører av:

Innlegg lasse1962 » 23 Aug 2011, 14:31

Har nå avbalansert frem dekkene og det ble bra jippi