Reklamasjon og kostnader
Skrevet: 18 Okt 2013, 22:40
Hei.
Har hatt store problemer med girkasse og motor i det siste, og med mye om og men med forhandler og polaris norge, så fikk jeg demonter og tatt ut både kasse og motor.
Dette fikk jeg levert til forhandler, og det viser seg at det er en mutter som holdet et hjul i mellom kassen og maskinen som da har skrudd seg ut og som egentlig ikke skal rikke på seg.
Det som er bra med dette er at dette var garantert reklamasjon og dette ville jeg få dekket ny motor og girkasse av polaris.
Kjempe bra:)
Det som jeg egentlig ville fram til er at når jeg var oppe med problemet første gang så forteller forhandler meg at jeg må beklage meg på å måtte betale alt av arbeid selv og få deler/motor osv fra polaris, da de ikke dekket arbeid.
Dette syntes jeg var noe rart da dette er tydleligvis en fabrikkfeil og ikke noe jeg kan ha skyld i, så hvorfor må jeg da betale forhandler for å evt sette denne motoren og kassen på plass i min atv??
Når har det seg sånn at jeg demonterte alt av deksler og tok ut motor og slikt selv da jeg ikke ville ha slike kostnader.
Har også sendt mail flere ganger til polaris for å høre om de faktisk dekker arbied i slike situasjoner som dette.
Er det noen her som vet hva polaris har som retningslinjer ang reklamasjoner som går på fabrikkfeil?
Da jeg ikke finner dette noe sted eller får svar fra polaris?
Vil tro de har faste regler som forhandler må følge i slike situasjoner?
Har også hørt fra flere inkl andre forhandlere som forteller at forhandlere pleier å finne på unnskyldinger da polaris ikke betale godt nok i timepris for slike reparasjoner.
Noe som kan hjelpe?? Vil jo gjerne at forhandler kan sette denne sammen igjen:)
Har hatt store problemer med girkasse og motor i det siste, og med mye om og men med forhandler og polaris norge, så fikk jeg demonter og tatt ut både kasse og motor.
Dette fikk jeg levert til forhandler, og det viser seg at det er en mutter som holdet et hjul i mellom kassen og maskinen som da har skrudd seg ut og som egentlig ikke skal rikke på seg.
Det som er bra med dette er at dette var garantert reklamasjon og dette ville jeg få dekket ny motor og girkasse av polaris.
Kjempe bra:)
Det som jeg egentlig ville fram til er at når jeg var oppe med problemet første gang så forteller forhandler meg at jeg må beklage meg på å måtte betale alt av arbeid selv og få deler/motor osv fra polaris, da de ikke dekket arbeid.
Dette syntes jeg var noe rart da dette er tydleligvis en fabrikkfeil og ikke noe jeg kan ha skyld i, så hvorfor må jeg da betale forhandler for å evt sette denne motoren og kassen på plass i min atv??
Når har det seg sånn at jeg demonterte alt av deksler og tok ut motor og slikt selv da jeg ikke ville ha slike kostnader.
Har også sendt mail flere ganger til polaris for å høre om de faktisk dekker arbied i slike situasjoner som dette.
Er det noen her som vet hva polaris har som retningslinjer ang reklamasjoner som går på fabrikkfeil?
Da jeg ikke finner dette noe sted eller får svar fra polaris?
Vil tro de har faste regler som forhandler må følge i slike situasjoner?
Har også hørt fra flere inkl andre forhandlere som forteller at forhandlere pleier å finne på unnskyldinger da polaris ikke betale godt nok i timepris for slike reparasjoner.
Noe som kan hjelpe?? Vil jo gjerne at forhandler kan sette denne sammen igjen:)