[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Gjørme mellom "wear ring" og spindel

Gjørme mellom "wear ring" og spindel

DS, Renegade, Outlander...

Gjørme mellom "wear ring" og spindel

Innlegg smaug » 01 Aug 2011, 17:58

Hei

Etter helgens ATV-spá(den fikk jo gjørmemaske) var det bare å hive seg i vasking. Det meste var jo grei skuring men siden man er litt overskeptisk til alt man ikke har sånn passe kontroll på, måtte jeg jo sjekke hvor mye møkk det var mellom nav og spindel. Greia var at jeg så masse gress og gjørme stakk ut mellom navet og spindelene foran. Der er det en "wear ring" som skal beskytte lagrene til en viss grad fra dritt å møkk og her stakk det altså mye rart. Bestemte meg for å demontere navene siden det er veldig enkelt å gjøre. Man trenger bare en momentnøkkel som klarer 205NM(for montering), en 27mm pipe og en kjempesvær skiftnøkkel. Skiftnøkkelen bruker jeg til å holde igjen navet på et av vangene som hjulboltene sitter fast i mens jeg løsner mutteren i senter. Når mutteren er løs er det bare å dra bort navet og man kan rengjøre den og inn mot lageret hvis det skulle være noe der. Tar maks halvtime og ta det opp og sette det sammen med godt verktøy.
Hadde det ikke vært for at jeg skal oppover til Finnmark med den og skal kjøre en del der langt f*** i vold, hadde jeg kanskje ikke brydd meg så mye om dette.
Konklusjonen ble at det var masse greier rundt navet men at det ikke ser ut til å gjøre noe særlig skade, selv over tid. Det pakker seg opp og så skjer det nok ikke så mye. Frykten var jo at det skulle presse seg noe inn i lagrene. Jeg dyttet inn en haug med fett i hulrommet mellom lager og hub før montering.

Bilde
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester