[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Problem med min 400 -04 modell, hjelp !

Problem med min 400 -04 modell, hjelp !

DS, Renegade, Outlander...

Problem med min 400 -04 modell, hjelp !

Innlegg pearlelx » 19 Apr 2012, 15:22

Hei alle sammen.

Jeg kjøpte min 400 i vinter, og har kjørt masse med den. Null problem, altså.
Men i går når jeg skulle kjøre hjem fra jobb så begynte den å fjuske når den kom opp i turtall. I fart noe rundt 30kmt. Tror det er kondens, da den fjusker og smeller i potta osv. Når jeg gasser så gir den seg og begynner å surkle og smeller når den når noe turtall.
Har testa kondensfjerner ( noe som senere blir dømt nord og ned av alle forståsegpåere jeg har snakka med ). Har nå prøvd noe annet vidunderstoff som skal rense alt mulig tull og rask, evt vann også. Har ikke kjørt lenge med den på tanken enda, så det blir spennende å se om det kommer seg.

Forhandler'n oppi Selbu her var tvilende til at det var kondens , og mente at jeg burde ta kontakt med noen som har solgt mange. Kanskje det kunne være noe elektrisk av noe slag? Spurte han. Ikke vet jeg sa jeg, så jeg sender spørsmålet ut her på forumet. Har noen vært borti dette?

PS: Det går an å kjøre med chocke inne, da går den helt greit 60-70. Om det er så smart, det gjenstår å se....

Mvh Stian
pearlelx
50ccm

Stolt fører av:

Re: Problem med min 400 -04 modell, hjelp !

Innlegg skinhawk » 22 Apr 2012, 01:09

Tøm bensintanken og hele drivstoffsystemet for drivstoff, skyll litt med fersk bensin, la lufttørke og hell på ny bensin etter følgende: Rengjør forgasser (husk og sjekke dyser), rengjør luftfilter, bytt plugger om det er lenge siden, sjekk lufting på tanken samt eventuell drivstoffpumpe, bytt event bensinfilter.
om det ikke funker nå kan det være feiljustert forgasser få en autorisert mekaniker til å gjøre dette eller finn instruks på nettet på hvor mange omdreininger fra bunn og ut skruene skal. tenning kan være fucka men om du har fin gnist på pluggen er det sannsynligvis ikke dette.
jeg hater økningen i forsikringspremien bare for at "idioter" absolutt skal kjøre noe de ikke har evne til!
Brukerens avatar
skinhawk
400ccm

Stolt fører av:

Innlegg pearlelx » 22 Apr 2012, 19:47

Hei ! Tusen takk for svar. Det er rusk i systemet, sender den inn til service hos en autorisert mekaniker nå til uka.
pearlelx
50ccm

Stolt fører av:

Innlegg skinhawk » 23 Apr 2012, 16:59

Husk å få montert bensinfilter da så slipper du det i fremtiden, [oh yes]
jeg hater økningen i forsikringspremien bare for at "idioter" absolutt skal kjøre noe de ikke har evne til!
Brukerens avatar
skinhawk
400ccm

Stolt fører av:

Innlegg pearlelx » 01 Mai 2012, 13:22

Da vettu er 400'n på service i disse dager. Tydal Bil og Landbruk er stedet. Kan virkelig anbefales for dere som bor i nærheten her :) Bra service! 1500kr for selve 500mils service pluss evt som måtte komme av ting og tang / prakk ( noe det sansynligvis vil komme til å bli ). Men, AK på Stjørdal skulle ha mellom 3 og 4000 for samme jobben! Trodde ikke det skulle gå an å ha så store prisforskjeller. Menmen. Gleder meg i allefall til å ta fatt på en tipp topp ATV og kjøre Selbu rundt om et par dager :) Blir bra!
pearlelx
50ccm

Stolt fører av:

Innlegg skinhawk » 01 Mai 2012, 17:15

Ordet "billig" og "bra" har skjelden sammenheng. var det en faglært motorsykkelmekaniker? som oftest når man får ting billig er det også lettvinte og midlertidlige løsninger.
men ikke kjenner jeg til vedkommede verksted eller noe så vi må få høre om det ble bra.
Brukerens avatar
skinhawk
400ccm

Stolt fører av:

Innlegg pearlelx » 01 Mai 2012, 20:58

Far og sønn, begge faglærte og mange års erfaring med både mc, atv og scooter. Skal rapportere når jeg får den tilbake:)
pearlelx
50ccm

Stolt fører av:

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester