[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Offroad dekk Renegade

Offroad dekk Renegade

DS, Renegade, Outlander...

Re: Offroad dekk Renegade

Innlegg BHH » 24 Nov 2012, 20:09

Ebay er skummelt [WHAT]
Har funnet disse til ca 135$ stk

ITP Mega Mayhem ATV Tire 28x9-12foran 28x11x12bak
ITP 589 M/S ATV Tire 28x9-12foran 28x11x12 bak

Noen som har erfaring med disse? Burde vel kanskje fungere på Renegade 500 08mod uten spacere?
BHH
50ccm

Stolt fører av:

Innlegg renegade_guy » 14 Des 2012, 15:26

Jeg ikke erfaring med akkurat disse dekkene

men jeg har kjørt med lignende 27x10-12 dekk med like grovft mønster på Min Renegade 800cc. jeg hadde felgen på Itp ss Felger uten bedlock`s

og jeg har både brae og dårlige erfaringer etter det mest positive da :D

kan ta fordelene først

1. Det ser sinnsykt tøft ut.

2. Det er bare Tyngdekraften og hellinga som kan stoppe en Renegade med så store dekk og grovt mønster pga can-am sitt formidable kraftoverføring og antispinn.

3. det tar seg noe helt vilt fram i Gjørma og den allerede Gode bakkeklaringa blir helt sinnsyk

Negative sider

1. pga den meget brae anti spinn systemet og kraftoverføringen på can-am sine atver. Ender du av og til opp med at vis du har meget mye motstand på nesten alle hjul, feks i tett gjørme og firhjulingen ikke vil spinne ut heller der det er mindre grep. hvilket fører til at den heller tar og slurer på Variatoren og svir variator reima. Og vist du liker og kjøre skikkelig crazy slik som jeg gjør kommer det til å gå en del reimer, nå kjørte jeg ikke på disse dekkene mere enn 3/4 år da mine dekk ble fort slitt på vei kjøring. Men alt i alt har jeg tatt 7 reimer på 1500 mil siden atven min var ny og det hvar værre med store dekk.

2. nå veit jeg ikke om din atv er vei registrert men vist den er det kommer du til å oppleve at det sporer noe jævlig på dårlige veier med slike dekk. slik at man kan få vondt i arma til tider.
Sist endret av renegade_guy den 15 Des 2012, 00:33, endret 1 gang
[hell yeah] Foill Gass [hell yeah]
Brukerens avatar
renegade_guy
500ccm

Stolt fører av:

Innlegg smaug » 14 Des 2012, 18:48

Can-am har ikke noe anti-spinnsystem. Ingen atv'er har det men bla Arctic Cat har en sentrifugalclutch montert mellom primærvariator og veivaksel på motoren som gjør at denne clutchen slurer ved tøffe tak, feks at alle fire hjul står dønn fast i gjørme. Denne samme clutchen gjør også at en del av rappheten i den ellers litt slappe motoren blir enda dårligere. Husker jeg ikke helt feil er det laget en "clutch delete mod" for AC for at maskinen skal være kvikkere på gassen.

Hvis man bruker noe særlig mer enn tre-fire orginale variatorreimer på 15000 km gjør man noe alvorlig gærnt. Jeg har brukt to på 20000 km. Når man endrer dekkstørrelsen over originalt bør man også endre variatoroppsettet ellers taper man unødvendig mye krefter. Det finnes ferdige slike "kit" for store hjul fra bla Dalton, QSC osv. Ligger på rundt 200$ i statene og inneholder vanligvis ny primærfjær som øker innslagsturtallet et par hundre omdreininger og nye lettere vekter med en annen profil. Til Can-Am byttes bare 3 av 6 vekter. Vanligvis velger man selv hvor tunge de skal være etter en tabell ift høyde over havet og dekkstørrelse ved å enten skru inn en bolt med et hvis antall skiver eller man må presse inn ekstra vekt i fastsatte hull i vektarmene. Noen sett leveres også med ny helix for sekundærvariator. Et slikt sett er nesten et must dersom man endrer hjulstørrelsen. Finnes forskjellige sett for forskjellige motorstørrelser. Desverre lages det ikke slike sett for de som kjører med rene landeveisdekk.
Slurer variatorene på reima under fart er noe gærnt. Skal aldri skje med mindre man ikke har satt på BBK og tatt ut masse mer hester uten å endre variatoroppsett.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Innlegg renegade_guy » 15 Des 2012, 00:31

det jeg tenker på når jeg nevner anti spinn, er visco loc systemet til can-am. som ligger i differensialen foran. som skal forhindre at ett av hjula spinner ut og overfører krafta til det hjulet som har grep

har ikke opplevd sluring under fart bare i Gjørme og slikt når jeg har hatt mye motstand på alle hjula

Takk for tipset om å bytte deler i variatoren bør nok få gjort det
[hell yeah] Foill Gass [hell yeah]
Brukerens avatar
renegade_guy
500ccm

Stolt fører av:

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester