[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions_content.php on line 664: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4203: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4205: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4206: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4207: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3418)
atvforumet.no - atv - firehjuling - quad • Se emne - Tok det å vaske Outlanderen litt for serriøst oxo på vinter'

Tok det å vaske Outlanderen litt for serriøst oxo på vinter'

DS, Renegade, Outlander...

Tok det å vaske Outlanderen litt for serriøst oxo på vinter'

Innlegg Helgesen » 23 Feb 2013, 16:42

Ja ja da har jeg prøvd mitt marreritt

Var å kjørte i skauen her en kveld, med noen kompiser, fant en islagt myr hvor det ble litt leking, etter leking var over å vi skulle reise måtte vi kjøre over et lett fryst råk, kompissene kjørte over først med hennholdsvis en snøsluter og en honda atv med belter

Så var det min tur da, jeg har en 800 ltd med belter , satte fart å hva skjedde isen brista og der stod atv med myrvann opp til styret, fikk skrudd av tenninga kjapt, men at den sugde vann var det ingen tvil om

Eneste vi hadde oppe på skauen var hondaen med vinsj, jeg var nesten overbevist om at den atv'n ble et monument på der oppe , etter 3 timmer med slit og vinsjing fra alle mulig vinkler , fikk vi velta outlanderen opp på isen igjen , ble glad for at den var ute av myra, men da slo det meg at motoren er vel ferdig , siden den stod under vann, vi taua atv'n ned fra skauen og opp på hengeren, kjørte den hjem i den varme garasjen og lot den tørke ,

Torsdagen begynte jeg å skru på den , drenerte bensintank , motor olje og girolje , alt var drit fult av vann , dødsdømt tenkte jeg da

Skrudde ut pluggene og tok av luftfilter og satte på teninga for å kinne ut vannet av sylinderene. Heldigvis turnet motoren .

Fredagen kjøpte jeg nye deler som luftfilter og oljefilter , fylte opp igjen med olje og nye filter, helte på bensin, med litt kondensfjerner, krysset fingrene, å trykket på startknappen

DEN STARTET PÅ FØRSTE TURNET

Lot den gå varm, så byttet jeg olje igjen, det var nok noen perler igjen i motoren med vann.

Vært en times tid i skauen i dag, å det virker som den går som ei klokke, fantastisk , eneste bekymringen nå er korresjon på elektriske komponenter i fremtiden,

men å finne en gutt som er gladere for at leketøyet forsatt lever skal du lete lenge etter
Helgesen
50ccm

Stolt fører av:

Re: Tok det å vaske Outlanderen litt for serriøst oxo på vin

Innlegg Pol800aris » 23 Feb 2013, 17:49

Skit happends. Godt det gjekk bra!

Ville ha gått over alle sammenkoblinger på ledningsnettet for å blåse reint. Men fukt er jo naturlig uansett:) Ikkje sikkert du får så mykje etterproblem.
Pol800aris
650ccm

Stolt fører av:

Innlegg renegade_guy » 23 Feb 2013, 22:29

Går helt fint sånt så lenge du får stoppet motoren, før du kødder til smøringa med vannet eller drar inn så mye vann at du får vannlås i sylinderene. da kan du jo både sprenge toppen,topp pakninga eller skade sylinder stanga. en kan også kjøre med en can-am renegade i kortere perioder opp til girspaken uten at det er totalt krise.

Can-am Tåler en bra støyt ville nok sett over kablene en del og smøre opp med elektro spray har hatt forkjølelse på min Renegade 800cc etter en del vann morro.

Skjedde i form av feil tenning og anna elektroniske snedige feil pga fukt i kablan. vart kvitt det etter æ spraya tørka og rensa alle dem elektriske koblingan.

er generelt bare chille og ha det gøy med Can-Am, har kjørt direkte idiot 1600mil selv siden atven hva ny, i masse skog og gjørme og vei. har bare bytta 4 variator reime og nån brytera.

Og fulgt Anbefalte Can-am servica på AK Maskiner.
[hell yeah] Foill Gass [hell yeah]
Brukerens avatar
renegade_guy
500ccm

Stolt fører av:

Innlegg smaug » 25 Feb 2013, 06:51

Ingen problemer å få sykkelen under vann. Drener alt og skift olje helt til oljen ikke blir hvit lengre, deretter er det egentlig bare å kjøre den mest mulig slik at alt blir god å varm over en lengre periode. Sjekke oljen på girkassen og gjør ren variatorene. Alt av kontakter er vanntette så det skal ikke være noe problem men det koster jo ikke noe å bare sjekke de og spraye en liten sprut med en alkoholbasert elektrospray. Det lille som da måtte være der av vann vil alkoholen absorbere og når det da er dunstet bort er alt gull og grønne skoger.
Jan-Børre
Brukerens avatar
smaug
ATV Guru

Stolt fører av:

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester