Ja ja da har jeg prøvd mitt marreritt
Var å kjørte i skauen her en kveld, med noen kompiser, fant en islagt myr hvor det ble litt leking, etter leking var over å vi skulle reise måtte vi kjøre over et lett fryst råk, kompissene kjørte over først med hennholdsvis en snøsluter og en honda atv med belter
Så var det min tur da, jeg har en 800 ltd med belter , satte fart å hva skjedde isen brista og der stod atv med myrvann opp til styret, fikk skrudd av tenninga kjapt, men at den sugde vann var det ingen tvil om
Eneste vi hadde oppe på skauen var hondaen med vinsj, jeg var nesten overbevist om at den atv'n ble et monument på der oppe , etter 3 timmer med slit og vinsjing fra alle mulig vinkler , fikk vi velta outlanderen opp på isen igjen , ble glad for at den var ute av myra, men da slo det meg at motoren er vel ferdig , siden den stod under vann, vi taua atv'n ned fra skauen og opp på hengeren, kjørte den hjem i den varme garasjen og lot den tørke ,
Torsdagen begynte jeg å skru på den , drenerte bensintank , motor olje og girolje , alt var drit fult av vann , dødsdømt tenkte jeg da
Skrudde ut pluggene og tok av luftfilter og satte på teninga for å kinne ut vannet av sylinderene. Heldigvis turnet motoren .
Fredagen kjøpte jeg nye deler som luftfilter og oljefilter , fylte opp igjen med olje og nye filter, helte på bensin, med litt kondensfjerner, krysset fingrene, å trykket på startknappen
DEN STARTET PÅ FØRSTE TURNET
Lot den gå varm, så byttet jeg olje igjen, det var nok noen perler igjen i motoren med vann.
Vært en times tid i skauen i dag, å det virker som den går som ei klokke, fantastisk , eneste bekymringen nå er korresjon på elektriske komponenter i fremtiden,
men å finne en gutt som er gladere for at leketøyet forsatt lever skal du lete lenge etter