Hei,
har over lengre tid hatt mindre problemer med å få start på ATV'en. Løsningen har ofte bare vært å ta ut nøkkelen, for deretter å sette den i igjen. Dette har virket, men idag nektet ATV'en å starte. For en ukes tid siden begynte den å slå på tenningen av seg selv hvis jeg ikke hadde hovedstrømbryteren av. Kan det være at tenningslåsen holder på å dø, eller er det andre ting som bør sjekkes først? Hva vil dette evt. koste? Det som skjer er at når jeg setter i nøkkelen, hører jeg at alt går som normalt og drivstoffpumpen går i noen sekunder, som normalt. Når jeg prøver å starte, skjer det absolutt ingenting, men om jeg derimot venter 20-30 sek, vil det samme skje om igjen, altså at drivstoffpumpen går i noen sek, akkurat som om man vrir om nøkkelen til OFF og tilbake til ON, da har jeg et vindu på 2-3 sek for å starte ATV'en før den dør ut igjen. ATV'en starter altså i 2-3 sek og dør ut igjen. Kan dette bety at DESS nøkkelgjenkjennings modulen er gåen, eller er det mer sannsynlig at tenningslåsen har takket for seg?
Hvordan angriper jeg problemet, og er det noen som evt. har erfaringer?