Side 2 av 2
Re: Hard girspak
Skrevet:
17 Jan 2015, 21:08
smaug
Ja det er helt greit å gjøre selv hvis man kan ta service av enveisclutch på egen hånd(rengjøre og smøre).
Re: Hard girspak
Skrevet:
19 Jan 2015, 09:52
spinn-vill
Smaug: hva er forskjellen på SKF 61808RS1 og "no-name" 6808RS? bortsett fra 6x pris? bestillte nettop 6808RS lager og ser de er sertifisert opp til 13000RPM, det burde vel holde på en 400??
Re: Hard girspak
Skrevet:
19 Jan 2015, 10:05
smaug
No name hadde jeg aldri brukt noen plasser, men det finnes mange seriøse lagerprodusenter sånn som FAG, NSK, Nachi osv osv.
Hva forskjellen er? Hvem vet. Kanskje er det ikke forskjell, kanskje er det kjempeforskjell. Lagerhavari der er ikke noe morro. Skjærer lagrene seg, vil også indre skive på primæren ødelegges.
Re: Hard girspak
Skrevet:
30 Jan 2015, 06:14
spinn-vill
Jeg har 10stk lager på vei i posten, så hvis noen trenger er det bare å gi meg en lyd på 47656555.
Re: Hard girspak
Skrevet:
18 Feb 2015, 11:41
2mhaaland
Smaug, er disse lagrene av ein bedre kvalitet og vil lette girskiftene selv om orginallagrene ikke er slitt?
Re: Hard girspak
Skrevet:
18 Feb 2015, 15:54
smaug
Strengt tatt er det ikke noe i veien med kvaliteten på lagrene som er der. Jeg tror de er bevisst valgt mtp maks tetthet fra BRP sin side og derfor er så treige. Et SKF lager er ikke bedre, bare annerledes med lavere friksjon. Jeg har ikke hatt noe problemer med å bruke SKF.
Re: Hard girspak
Skrevet:
20 Feb 2015, 14:25
2mhaaland
Da er lagrene i hus, nå mangler bare litt Isoflex. Nokon som kan dele ein klatt for nokre kroner? Kanskje litt overkill å kjøpe ein heil tube sjøl så dyrt som det er?
Re: Hard girspak
Skrevet:
20 Feb 2015, 16:15
smaug
Se på ebay. Der kan man ofte kjøpe noen gram til noen få kroner.
Re: Hard girspak
Skrevet:
20 Feb 2015, 17:14
John_A
Kanskje Chief... har noe å bidra med:
Re: Hard girspak
Skrevet:
20 Feb 2015, 19:17
2mhaaland
Bestilte nett ein tube på Ebay. Ca. 230 kr inkl. Frakt fra USA
Re: Hard girspak
Skrevet:
07 Mar 2015, 12:16
2mhaaland
Da er isoflex'en på plass. Hva kan anbefales å rengjøre med og bør eg bruke moment eller locktite på bolter for primærclutch? Har som nevnt ein 400. Kanskje noen kjenner momentet også?
Re: Hard girspak
Skrevet:
07 Mar 2015, 15:58
smaug
En fille og bremserens fungerer fint. På kunstfiberforingen er rødsprit fint. Bør ikke være for spreke saker.
100Nm på primæren, 60Nm på sekundæren.