XT-p 2010 kontra 800 2008

DS, Renegade, Outlander...

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg rr_a » 17 Mai 2010, 21:32

Frank, jeg har kjørt med vinterdekk i Spania mange ganger under "ugunstige" forhold i henholdt til vinterdekk og det var ikke bra......feil gummiblanding i forhold til temperatur - så, skal du kjøre på vår-sommer-høstføre tror jeg nok sommerdekk er det beste.
Resten av innlegget ditt vil jeg overlate til andre mer dekkkyndige å svare på (dekkkyndige med 3xk er feil altså men vi lar det gå for denne gang) - men husk - overgang til bildekk betyr spacere+felger+dekk=engoddelpenger...
Ændersen
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Svein Georg » 17 Mai 2010, 22:34

Jeg har kjørt bildekk siden januar 2009. Piggdekk hvor jeg fjernet piggene. Jeg er veldig fornøyd med dem. Svært lite sporing, godt avbalansert og kan nesten ikke se slitasje. Jeg kjører også bare på veg, så disse passer godt for meg, både sommer og vinter.
Svein Georg,
CanAm 800 MAX XT
Svein Georg
CanAm 800 MAX XT 08
 
Innlegg: 301
Registrert: 11 Des 2007, 22:29
Bosted: Sandefjord
Stolt fører av:

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Queen » 18 Mai 2010, 16:46

Takk for dine erfaringer Svein Georg, høres ikke dumt ut dette.
Å herr Ændersen: ''men husk - overgang til bildekk betyr spacere+felger+dekk=engoddelpenger...''
Hva gjør vel det, bruker ikke jeg pengene på ATV finner sikkert kjerringa ut at nei nå må vi pusse opp, male, tapitisere og en masse annen drit man både kan bli svett og sliten av [sad] . Nei det vil vi vel ikke ha noe av [vittig] .
mvh
Frank
Can-Am Outl. 800R. LTD, 2010
Queen
800EFI
 
Innlegg: 471
Registrert: 09 Jan 2009, 08:33
Bosted: Trondheim

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg rr_a » 19 Mai 2010, 05:57

rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Jaren » 12 Jun 2010, 15:40

Har samme probleme med min XT-p men det største probleme er at den vil og jeg mener vil til høyre, må sitte å styre mot venster hele tiden.
Etter et par mil er jeg helt ferdig i armene, noen som har noen ideer rundt dette??
Jaren
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 12 Jun 2010, 15:32
Bosted: 2770 Jaren.
Stolt fører av:

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg rr_a » 12 Jun 2010, 16:11

Har du koblet/montert noen elektriske duppeditter som xenonlys/ballaster i nærheten av servoen? Det kan visst nok påvirke funksjonen - ellers så trenger den kanskje en software oppgradering?
R
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Rohnny » 12 Jun 2010, 18:01

Likt lufttrykk i begge dekk? Og er dem like høye?
Mvh Rohnny

Kjører MC på 2 hjul.
Brukerens avatar
Rohnny
ATV Touring
 
Innlegg: 1683
Registrert: 24 Jul 2007, 15:07
Bosted: Bamble
Stolt fører av:

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Wikingen » 13 Jun 2010, 17:11

Bilde
Roy I. Hernes, Andebu.
For øyeblikket uten ATV....
Wikingen
800EFI
 
Innlegg: 535
Registrert: 25 Nov 2008, 02:49
Bosted: Høyjord, Andebu, Vestfold

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Jaren » 13 Jun 2010, 19:59

Har ikke monter noen duppeditter på den, men har bestilt nye (gamle) øvre a-armer så får jeg se om det hjelper noe.
Jaren
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 12 Jun 2010, 15:32
Bosted: 2770 Jaren.
Stolt fører av:

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg rr_a » 13 Jun 2010, 20:33

Nye a-armer ja... tror nok a-armene er problemet - de nye a-armene får hjulene til å vinkle innover noe som trolig gjør at kjøretøyet blir vanskelig å håndtere i svingene. Jeg funderer fælt på hva BRP gjør når første alvorlige ulykke inntreffer pga. ustabiliteten på de nye syklene. Jeg må vel si at jeg blir mer og mer irritert over de dårlige kjøreegenskapene på vei på en can-am som koster 160-170.000+ og det er også bedritent at kunden skal bytte a-armer for egen regning for at kjøretøyet i mange tilfeller er farlig å bruke på vei i normale hastigheter - Er det andre her som har de samme erfaringene? Kom med erfaringer og synspunkter, folkens!
Ændersen
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Wikingen » 14 Jun 2010, 00:14

Dette er jo rett og slett skandaløst for BRP... Utrolig at de ikke har tatt tak i dette. [fight]
Nå blir den gamle BilIngeniøren i kroppen min mektig irritert!!

Positiv camber, så til de grader, er jo rett og slett farlig på denne type kjøretøy.
Fikk et veldig godt inntrykk av det når Rikhardt parkerte HippieKaramellen (VW Caravelle) her når han og kompisen var i Danmark.
Da syklene til Fam. Instadnes stod etter hverandre på hengeren, var det MEGET tydelig forskjell på 2008 og 2010 modell Can-Am Outlander 800.
08-modellen hadde klart negativ Camber, og 10-modellen klart positiv Camber.

Dette er jo vanvittig i sving, der negativ Camber gjør at dekket i yttersving vil få maksimal kontakt med veibanen m.t.p at dekket "ruller"/"lener" seg litt utover, og på den måten gir litt løft på innerdelen av slitebanen, noe som da motvirkes av den negative Camberen som da presser dekkets innerdel ned, mot asfalten, og således gir maksimalt grep. Det er jo slik det skal være!

Med positiv Camber vil det motsatte bli tilfelle, og ved ett punkt, vil ytterhjulets dekk nærmest slippe taket i veibanen, og overføre nesten all styring til innerhjulet og således bli veldig understyrt på ytterhjulet, noe som vil føre til at innerhjulet BRÅTT overtar mesteparten av styringen og grepet, og således gi sykkelen et skikkelig sideveis kast...!!!

Dette er rett og slett farlig!

Med helt rund slitebane på dekket, vil det nok ikke merkes like godt, men med mer kantete slitebane vil dette bli farlig på vei!
Denne hjulgeometrien vil heller ikke være noen fordel i terrenget, så hvorfor det er gjort sllik, fatter og begriper jeg ikke.... [fight]

Dette må dere gå videre med folkens!!

Mvh
Bilde
Roy I. Hernes, Andebu.
For øyeblikket uten ATV....
Wikingen
800EFI
 
Innlegg: 535
Registrert: 25 Nov 2008, 02:49
Bosted: Høyjord, Andebu, Vestfold

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg rr_a » 14 Jun 2010, 07:35

Roy, takk for det detaljerte og tekniske innlegget. Jeg tror nok BRP er klar over problemet, men kvier seg for å gjøre noe med det. Det koster penger det vet du. Men...en ulykke eller 3 [ambulanse] og kanskje med invaliditet eller dødsfall som utgang pga. farlige kjøreegenskaper er heller ikke billig for de ansvarlige.... Jeg lurer fælt på om disse syklene hadde fått kjøreforbud på vei dersom biltilsynet eller de som har med slikt å gjøre hadde prøvekjørt dem på vei.
Venter med spenning på andres erfaringer med disse nye syklene også....
Ændersen
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg tipo176 » 14 Jun 2010, 16:39

De er jo egentlig ikke bygget for å ligge å høvle langs med vei da.
SP

Si prega di non toccare!
Nå med edderkopp.
tipo176
ATV Sjef
 
Innlegg: 1451
Registrert: 12 Aug 2007, 08:37
Bosted: Songe, Tvedestrand

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg liadammen » 14 Jun 2010, 17:34

Rune Nilsen
Polaris RZR XP 900

Bilde
liadammen
ATV Sjef
 
Innlegg: 1305
Registrert: 06 Sep 2008, 15:51
Bosted: Skiptvet
Stolt fører av:

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Jaren » 14 Jun 2010, 18:55

Hei.
I dag har jeg vært ute å kjørt med den NYE sykklen min [oh yes]
Har fått byttet de øvere A-armene og det er bare til å si FY F.........N det er bare enormt forskjeld på sykklen,
nå kan en kjøre den på sikkelig vis og ikke sitte å være redd for at den skal stikke tilsiden lenger.
Den sitter som et skudd på veien, den er ikke ute å stikker i svingene slik den gjorde tidligere, vibrasjoner forsvant og en kan sitte med ei hand på styret i svinger uten at den hugger. Jeg har vært å kjørt på meget svingete veier som jeg var nervøs for å ligge i 50 -70 km/t nå kunne jeg ligge i 80 - 90 km/t uten at den var noe problem å kjøre.
SÅ DET ER BARE EN TING Å SI........ BYTT A-ARMER PÅ 2010 MODELLENE [fight] [fight] [fight] [fight]

Veldig glad min er i orden nå. [oh yes][/quote]




Helt kanon å høre at bytte av a-armer fungerer, var det bare å bytte eller måtte det justers forstilling itilegg???
Jaren
50ccm
 
Innlegg: 5
Registrert: 12 Jun 2010, 15:32
Bosted: 2770 Jaren.
Stolt fører av:

ForrigeNeste

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron