Ser ut til at Can-Am og AC har siktet seg inn på litt ulike brukere. Can-Am mot den ekstreme MUD-runneren, og AC mer mot den jevne bruker som har til Mud-tilbøyeligheter.
Can-Am XMR 'en er jo bygget på en 800ccm i Max-ramme med masse parts fra Gorilla Axles Inc.
De har drivaksler fra GA, høyt montert radiator, snorkler til "alt" opp under instrumentpanelet, 30" dekk på 14" felger, uavhengig luftfjæring fram og bak og litt andre antiskli-greier på fotbretta.
Den har 12" bakkeklaring med 30-tommere.
Arctic Cat Mud Pro er jo til sammelikning bygget på en 1000ccm i H2 TRV-ramme også med masse parts fra Gorilla Axle Inc.
De har drivaksler fra GA, høyt montert snorkel for "alt", lett tilgjengelig radiator, 28" dekk på 14" felger og
spesielle fotbrett beregnet på "søle-cruising".
Denne har imidlertid 14" bakkeklaring med 28-tommere.
2 tommer mer enn Can-Am m.a.o., og fremdeles plass til 30 tommers dekk....
Prisen i USA på disse er så og si lik....
Personlig liker jeg looken på Can-Am'en best, men det har vel noe med at jeg kjører Can-Am sjøl
Mvh