Se her!
Gammel post, lenge siden nå! Nå kommer sommeren, snart på tide å få stellt på ATV'n igjen. Har fått med skjær på den, så har brukt den som brøytemaskin hele vinteren. Gull verdt.
Ting som står for tur:
#1 Bytte olje
#2 Bytte filter
#3 Fette
#4 Skru opp variatoren og høre etter den "bomgiringslyden" og se hva som eventuelt skjer inni variatoren når den kjører.
Da kommer jo følgende spørsmål. Når en fetter nipplene rundt på den. Hvor mange er der? Hvordan vet jeg at de er "fulle"? og skal jeg ikke "tømme" de først? (Aldri fettet noe på den selv, kom på at det er jo på tide nå).
Fant ingen spesielle filmer som viser "one way clutch" rensing og slik. Fant denne
http://www.youtube.com/watch?v=O9PqnPiFsVo er denne relevant? Er onewayclutchen en av de to? :)
Annet lurer jeg litt på Visco Loken, leser meg litt opp på dette for å forstå, etter som jeg skjønne er det noen få sekunder delay på denne før den slår inn. Er det noe en kan endre på? SAmt er det på alle 4 hjulene den låser? :)
Enda en ting, hørt mye "greit" om dekkene til biltema, men en kamerat anbefalte meg å se på orginaldekk, hvor kan jeg finne slike ting samt pris?
For nye som ikke leser alt gjelder dette en 2005 Bombardier (Can-Am) 400 Outlander HO (Ikke max)