XT-p 2010 kontra 800 2008

DS, Renegade, Outlander...

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg rr_a » 14 Jun 2010, 19:11

Disse kostnadene bør BRP ta på sin regning - de hevder jo at can-am'ene er egnet for veikjøring noe de nye modellene ikke er pga av de bedritne a-armene! [fight] [fight] [fight] [fight] [fight] [fight] [fight] Skal man være nødt til å pisse ut 2-3000 kr. for å få en sykkel som er trygg på veien????? Man har jo bare betalt 160-180000 allerede... [fight] [fight] [fight] og... takk for gode innspill! Vi trenger flere!
Ændersen
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Torre » 14 Jun 2010, 21:25

Jeg har også problemer med dette [forbannet]

Hadde før 2008, 800 max xt- nå 2010 650 xt max.
Trodde i starten det var servoen som var så lett- og en ble litt lurt...men etter hvert..når man ble tryggere så ble man litt tøffere i kjørestilen.

MEN nei, det ble jeg ikke- ble mer kylling- pga. noe muffens som hjalp meg å styre...ett eller annet rart var det.
Dette gikk ut over trafikksikkerheten....

Tror ikke den hadde bestått elgtesten [hæ] - kansje jeg burde dratt ned på biltilsynet og fått de til og sjekke dette...hmmm-men da får jeg vel ikke lov å kjøre derfra!!

Jeg hadde før en 08, 800 max som jeg føler hadde mye mer kontroll på.(les..trafikksikker)..det kan jeg ikke si om den nye 2010.
En ting er styringen/stabiliteten en annen ting er dekkslittasje.

Jeg har kjørt helt normalt får jeg si siden jeg ikke tør kjøre fort i svingene...og i helga la jeg merke til at fordekka var slitt ca. 3 mm mer utenfor midtlinja en på innsiden.....det kan jo stemme godt med vinkelen på hjula.

La aldri merke til dette med den gamle 800 og samme dekka...og den var mye mer trafikksikker følte jeg også.

Ja, har testet med forsjellige dekktrykk og fjæringsinnstilling.

Så nå er jo skjeen gravd opp og ting har blitt analysert og konkludert her på forumet. BRA noen tar tak [oh yes]

All den tid BRP markedsfører veisykkler (bygd for vei) "ikke arrester meg på det" og er størst på dette gode premiummerke synes jeg de burde ta ansvar og tilby fri utskifting av øvre A-armer.

Jo flere de selger som havner på veien...(flesteparten) jo større er faren for ulykker.....og når dette nå er kjent..bør BRP føle et ansvar oppi dette...Vi vil vel ikke se Can-amèr som topper skadestatistikken...ref.dødsulykke pga. en liten feil som kunne vært ryddet opp i.

Ja, de er tilrettelagt/bygd for off-road bruk..MEN, den dagen de er registret for veibruk....følger det med en del forpliktelser/avsvar..

Rydd opp [sur]
Tore Jan
2010`Can-Am Outlander 650 MAX XT
http://www.ostlandetatvklubb.com/

Bilde
Brukerens avatar
Torre
800EFI
 
Innlegg: 464
Registrert: 20 Jan 2008, 19:47
Bosted: Lørenskog/Oslo

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Wikingen » 15 Jun 2010, 00:46

Bilde
Roy I. Hernes, Andebu.
For øyeblikket uten ATV....
Wikingen
800EFI
 
Innlegg: 535
Registrert: 25 Nov 2008, 02:49
Bosted: Høyjord, Andebu, Vestfold

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg liadammen » 15 Jun 2010, 09:30

Rune Nilsen
Polaris RZR XP 900

Bilde
liadammen
ATV Sjef
 
Innlegg: 1305
Registrert: 06 Sep 2008, 15:51
Bosted: Skiptvet
Stolt fører av:

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Wikingen » 15 Jun 2010, 14:45

Bilde
Roy I. Hernes, Andebu.
For øyeblikket uten ATV....
Wikingen
800EFI
 
Innlegg: 535
Registrert: 25 Nov 2008, 02:49
Bosted: Høyjord, Andebu, Vestfold

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Frammatekaren » 18 Jun 2010, 14:22

Min XT-p er også ustabil langs vegen i noe særlig over 45 km/h, jeg har tenkt at det kanskje er dekkene som gjør det siden de er store og grove. Men etter og ha lest desse sjokkerende opplysningene, har jeg sett på litt på sykkelen og vinkelen på dekka er nok langt fra optimal. Dette syns jeg virkelig BRP burde reparere uten kostnader! Det er rett og slett farlig, jeg holdt på å kjøre av veien her en dag da jeg skulle svinge unna en dame med hund i 60 km/t i en slakk sving, sykkelen for rett opp på tre hjul og jeg fikk dårlig grep på fremhjula...
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 01 Mar 2010, 15:29
Bosted: Sykkylven
Stolt fører av:

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Ola » 18 Jun 2010, 15:03

Samme med den sprett nye XTP`n til "code-man" her inne.. tydelig positiv camber foran.. Typ 4-5 grader omtrent...

Dette er det merkelig at can-am ikke har oppdaget?!
08` Renegade 800 X
Ola
450R
 
Innlegg: 243
Registrert: 08 Des 2008, 13:43

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Frammatekaren » 18 Jun 2010, 15:39

Ja, nesten like merkelig som at desse a-armene er opplistet som key-features [neinei]
12 Can-Am Outlander MAX 800 Ltd
X 10 Can-Am Outlander MAX 800 XTP
Frammatekaren
250ccm
 
Innlegg: 65
Registrert: 01 Mar 2010, 15:29
Bosted: Sykkylven
Stolt fører av:

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Code-Man » 18 Jun 2010, 17:18

Sist endret av Code-Man den 22 Jun 2010, 14:57, endret 1 gang
10 Can-Am Outlander XTp 800
X 07 Can-Am Renegade 800
04 Ski-Doo MXZ Renegade 800
Code-Man
80ccm
 
Innlegg: 23
Registrert: 03 Jan 2009, 18:12

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg morten66 » 18 Jun 2010, 18:53

Sist endret av morten66 den 22 Jun 2010, 16:08, endret 1 gang
morten66
250ccm
 
Innlegg: 66
Registrert: 26 Mai 2008, 23:26
Bosted: Vikersund

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Ola » 18 Jun 2010, 19:49

Argumentene er jo hårreisende..

-Lettere å svinge? Sykkelen har servo.. den er UHYRE lett å svinge med....
-Bedre i terrenget? Har du noensinne sett en offroad bil, eller traktor, med mye positiv camber? Det har aldri, og kommer aldri, til å hjelpe i terrenget.. Der handler det om maximal dekkbredde i underlaget, ikke å få dekkskriften på yttersiden tydelig i avtrykket... [vittig]
-Stabil nok til CE godkjenning med terrengdekk, joda den er visst det.. Men har de som godkjente den prøvet en? Den går nært 80km/t, også som plombert, men allerede i 60km/t er den VELDIG vinglete, og alldeles umulig å unnamanøvrere med.

Dette må det legges press på, så det blir ordnet opp i..
08` Renegade 800 X
Ola
450R
 
Innlegg: 243
Registrert: 08 Des 2008, 13:43

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg rr_a » 19 Jun 2010, 08:01

Først - takk for alle gode og saklige innlegg i denne saken.
BRP gnir seg nok i hendene - først kjøper folk dyre kjøretøyer av dem som de tjener gode penger på og så bruker en del eiere (etter det jeg har forstått) penger på nye a-armer for at syklene skal bli trygge på vei. En optimal måte for BRP å tjene penger.. fy skam!! [forbannet] [forbannet] [forbannet]
Ændersen
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg Code-Man » 22 Jun 2010, 15:22

10 Can-Am Outlander XTp 800
X 07 Can-Am Renegade 800
04 Ski-Doo MXZ Renegade 800
Code-Man
80ccm
 
Innlegg: 23
Registrert: 03 Jan 2009, 18:12

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg rr_a » 22 Jun 2010, 16:28

Det er sikkert ikke bare kunder i Norge som er irritert på dette - det er faktisk lov å kjøre på vei med ATV i flere land i Europa og det er er nok solgt en del can-am'er i Europa til dette formålet. Faktum er også at det bor mange flere mennesker i Europa enn i U.S./Canada og kjøpekraften er minst like god in Europa som i Nordamerika så BRP i Canada bør ikke ignorere slike signaler fra det Europeiske market.
Ændersen
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

Re: XT-p 2010 kontra 800 2008

Innlegg rr_a » 28 Jun 2010, 08:59

Mer gnuning om samme emne,....
Igår kjørte jeg gulingen Varberg-Göteborg-Uddevalla-Åmål-Chartlottenberg-Eidskogen (ca 440 km) og da vi kom på hytta bytta jeg til svartingen for den skulle til Oslo - etter å ha kjørt såpass lenge på gulingen, gikk det nesten gæli ved et par anledninger da jeg kjørte over Bjørkelangen. I svingene blei jeg sinke i trafikken - nesten flaut å måtte gå ned i 50 km i 80 sonen for å ta seg forsvarlig rundt svingene og det blir fort kø. Et par ganger var jeg sikker på at jeg skulle bikke over og havne i steinrøysa. I rundkjøringer begynte den å bikke i ca 25 km.... så... nok en negativ opplevelse med disse a-armene (både gulingen og svartingen har samme type dekk og lufttrykk) - så.. neste gang jeg skal gå fra guling til svarting må jeg forberede meg mentalt [fight]
(p.s. - Syllen er fornøyd med servoen - hun kjørte svartingen samme distanse - ca 860 km siden torsdag, men i Sverige og på E6 er jo svingene veldig slaaaaaaaaaakke..)
rr_a
GIF Meister Ændersen
 
Innlegg: 1514
Registrert: 27 Aug 2008, 20:07

ForrigeNeste

Gå til CAN-AM

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron